• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kiepe ook maar weer aan de opel (nu met foto's) (updates)

Ik moest ff lachen: De lak zegt niets over de staat van de auto?

Volgens mij zegt dat juist heel veel over de auto en eigenaren!! :wtf

Goede deal verder :thumb

@soepkiepe wrote:

k weet nog niet wat ik met de lak schade ga doen, ben bang dat ik met opnieuw laten spuiten al snel op 1000 moet rekenen, dat word me wel te gek.

al lijkt het rollen mij ook wel een mooie uitdaging, maar dan geen matzwart, vind ik zelf niks aan namelijk.

.

Voorbeeld maar dan in het mat

En matrollen kan heel mooi zijn.. geert666 deed dat ook is met zijn a corsa en dat zag er zo uit :thumbup :thumbup

5e65091874-uniek-duitse-stijl-corsa-b-kijken-waard---.jpg

je hebt het over een a corsa en ik zie een b corsa ;)

of begrijp ik ff iets verkeerd?

maar dat mat ben ik nog niet zo voorstander van.

mijn idee...

zoveel mogelijk blanke lak er af spuiten met de hogedrukspuit.

dan ff in de wax zodat ie in de winter wel beschermd is, anders heb ik denk ik volgend jaar een rat zonder dat ik er iets heb voor hoeven te doen ;)

dan dingen er aan doen wat ik graag wil, een spoiler wil ik er namelijk sowieso op hebben, zonder vind ik er namelijk geen reet aan haha.

misschien bumpers ff veranderen, vind zo gsi bumper wel mooi, en volgens mij is dat ook de enige met mistlampen.

daarna alle roest weg werken, en eventueel alle slechte plekken behandelen/plamuren.

dan ff kijken wat er aan gedaan moet worden om hem te laten spuiten, dus zo ver klaar maken dat ie zo de spuitcabine in kan, scheelt me namelijk ook wel weer wat geld ;)

en dan opnieuw laten spuiten.

maar ja, dan moet ik er aardig geld in steken, en weet niet als ik dat wel wil.

ik kan hem natuurlijk ook helemaal opschuren, dan rollen, zal vast een sinaasappel effecht worden, weer terug schuren, nog een keer rollen, zodat er dus wel genoeg verf op zit, dan nog 1x terug schuren, en dan in de blanke lak laten spuiten.

zelf denk ik dat ik met die laatste het goedkoopste en makkelijkste klaar ben.

@soepkiepe wrote:je hebt het over een a corsa en ik zie een b corsa ;)

of begrijp ik ff iets verkeerd?

maar dat mat ben ik nog niet zo voorstander van.

mijn idee...

zoveel mogelijk blanke lak er af spuiten met de hogedrukspuit.

dan ff in de wax zodat ie in de winter wel beschermd is, anders heb ik denk ik volgend jaar een rat zonder dat ik er iets heb voor hoeven te doen ;)

dan dingen er aan doen wat ik graag wil, een spoiler wil ik er namelijk sowieso op hebben, zonder vind ik er namelijk geen reet aan haha.

misschien bumpers ff veranderen, vind zo gsi bumper wel mooi, en volgens mij is dat ook de enige met mistlampen.

daarna alle roest weg werken, en eventueel alle slechte plekken behandelen/plamuren.

dan ff kijken wat er aan gedaan moet worden om hem te laten spuiten, dus zo ver klaar maken dat ie zo de spuitcabine in kan, scheelt me namelijk ook wel weer wat geld ;)

en dan opnieuw laten spuiten.

maar ja, dan moet ik er aardig geld in steken, en weet niet als ik dat wel wil.

ik kan hem natuurlijk ook helemaal opschuren, dan rollen, zal vast een sinaasappel effecht worden, weer terug schuren, nog een keer rollen, zodat er dus wel genoeg verf op zit, dan nog 1x terug schuren, en dan in de blanke lak laten spuiten.

zelf denk ik dat ik met die laatste het goedkoopste en makkelijkste klaar ben.

Die geert deed het met een corsa a .. dus als je het met een a kunt kan je het ook met een b.

Maar ik zie dat je een corsa b hebt... (edit heb 7 corsa`s gehad dus ik zal het verschil wel weten tussen een A en een B) ;)

maar jij zegt.. maar dan geen matzwart, vind ik zelf niks aan namelijk.

Dus gaf ik je een voorbeeld ;)

ja ik denk dat die 2 duimpjes bij het zinnetje hoorde dat het er zo uit zag;)

ik dacht dat je de foto daar mee bedoelde, vandaar dat ik dat vroeg, omdat de foto geen a is.

zonet ff nieuw interieur filter gehaald, vanmiddag of zo er maar ff in maken.

k denk namelijk dat er vanaf 1994 nog geen nieuwe is ingekomen.

verder even geinformeerd wat ik kwijt ben voor distributie set + waterpomp, valt ook nog te overzien.

als ik het boekje moet geloven zit deze er vanaf 2005 op :shock: :shock: :shock:

nu mag ie nog wel een paar km draaien, maar liever het zekere voor het onzekere.

interieur filter ff vervangen ;)

suc50012.jpg

suc50011.jpg

ook gelijk ff beetje schoon gemaakt onder de paravaan plaat, geen fotos van trouwens.

k zal morgen de km stand ff noteren wanneer ie vervangen is ;)

wil bij deze alles ff bij houden.

denk dat zaterdag de olie ff aan de beurt is, staat namelijk ruim boven de max haha :jerry

filtertje is nog redelijk nieuw, dus misschien dat ik die maar gewoon laat zitten ;)

dacht van wel, maar je kan ze er zelf in maken of een aftermarkt bumper kopen daar zitten er soms ook voorziening in (:

ja de gaten kun je denk ik wel in iedere bumper zagen, maar de lampen moeten ook wel een beetje normaal vast zitten :P

vind de gsi bumpers sowieso wel leuk, maar wil ook weer niet te onwijs gaan doen met een simpele 1.4i haha

Terug
Naar boven