• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track

Motor demonteren

afbeelding002un5.jpg

Distributie staat nog perfect op tijd en op de goede spanning

afbeelding001zr7.jpg

Bakkie

afbeelding003id2.jpg

afbeelding007jb0.jpg

Kleppen die de zuigers hebben gekust..

afbeelding008ud2.jpg

8 uitlaatkleppen krom..

afbeelding010mo7.jpg

origineel gepost door Dirk

Hoe heeft dat dan toch kunnen gebeuren :wtf

Vraag dat maar aan kilat :jerry

@ Carlo

Je hebt gelijk, heb het ff aangepast..

origineel gepost door freek corsa

@ Kilat, hoe heeft dit kunnen gebeuren ?

erg bijzondere schade als de distributie op tijd staat.

Was ik ook wel eens benieuwd naar :jerry

Ik heb een vermoeden wat het is, heb mn theorie reeds met Freek besproken over msn, maar ik wil graag Kilat zn reactie afwachten

origineel gepost door freek corsa

@ Kilat, hoe heeft dit kunnen gebeuren ?

erg bijzondere schade als de distributie op tijd staat.

??

of hou je het liever voor jezelf ?

@ rally astra .

over dat onderblok stevig bouwen . wij hier inde rally werdt ons vertelt dat de stevigste onderblok van een 2.0 16v de x20xev motor waren . mss ook een handige tip om uit te zoeken veel info weet ik hier rond wel niet .

en met wat voor injectie systeem wordt er gewerkt .

en als ik nog wat mag vragen wat soort zuigers . ik rijdt voort moment op 2 motoren rond met je disgn zuigers die perfect werken . vond ze zelfs beter dand e omega zuigers niet van het model maar merk omega in een 1.6 8v gsi .

nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .

of je cilinderkop kort maken .

over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik

ben ook wel eens benieuwd hoe dat dit is gebeurd. Denk naar te hoge toeren terug schakelen.

Maargoed k wacht verder op Kilat zn antwoord:D

Groeten Twan

origineel gepost door nicocorsa

nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .

of je cilinderkop kort maken .

over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik

Bij een turbo motor moet de compressie juist omlaag. Zeker bij veel hogere drukken als standaard.:jerry

ik wou van de 6 naar de 5, maar ging helaas naar de 3 en door te hoge toeren in een keer kon ik dus niet meer schakelen :(.

Ach kan de beste overkomen :vertag

@nicocorsa

We gaan idd een X20XEV gebruiken omdat die sterker is, motoren hebben extra draadeinden in het onderblok gegoten waar een verstevigingsplaat op komt. Zoals dit

X20XEV

blokopbouw1.jpg

Je kunt de bevestigingspunten zien zitten langs de rand van de motor.

blokopbouw14.jpg

Dit is een C20XE

DSC00708.jpg

@ Kilat, dat gebeurd iedereen wel eens, ik had het laatst van de 4 naar de 3 i.p.v. de 5, gelukkig had ik het optijd door en kon ik de koppeling weer intrappen.

Suc6 met de opbouw van de nieuwe motor :thumbup

Terug
Naar boven