• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilat Calibra Turbo 750PK Back on Track

origineel gepost door RonaldV

origineel gepost door nicocorsa

nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .

of je cilinderkop kort maken .

over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik

Bij een turbo motor moet de compressie juist omlaag. Zeker bij veel hogere drukken als standaard.:jerry

heb zo geen ervaring met turbo motoren .denk toch ook dat als je echt hoge vermogens wilt halen dat de druk verlagen een oplossing is . maar je moet toch ook voldoende inhoud kunnen vullen . dus een beetje de perfecte verhouding gaan zoeken is niet simple op een turbo blok lijkt me .

het principe hoe meer lucht we der in krijgen hoe beter lijkt mij toch een beetje te zeg als ik mis ben

@rally astra . watme ook verteld werdt .

wat ik inde week aan het zeveren was over snelle blokjes was dat een olie pomp van een sintra benzine nog meer extra debiet kon rond krijgen . aan jouw dus een klein vraagje klopt dit of wat zijn de waardes .

sorry voor de zovele vragen of zever lol. maar over dikke blokjes bouwen brain storm ik graag mee lol

Dat is gewoon een oliepomp van een Z20LET, en volgens mij zit die ook op de X20XEV.

Wat de compressie betreft, compressie verhouding zal redelijlk laag komen te liggen omdat de turbo naar 2bar druk vuldruk gaat. Uiteraard zal de compressie verhouding nog uitgerekend moeten gaan worden, maar hij zal ergens bij de 1:7 of 1:7,5 komen te liggen.

Maat van me ff het inlaatspruitstuk laten tekenen :P

screenshot2rd7.jpg

Zoiets als op die tekening zoek ik straks voor een setje R1 carbjes. Wordt waarschijnlijk een zelfbouw, maar als er kant en klare bouwpakketjes zijn...hou ik me aanbevolen :D

sow die velgen zijn nog eens vet zeg!!:wors

k ben benieuwd naar die calibra van je als ie weer helemaal klaar is dat zal wel gaan lopen als een tierelier!

Terug
Naar boven