• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kilometer/toerenteller opel vectra defect

beste, vorige week heb ik mij een opel vectra b gekocht van het bj 1998.
Nu heb ik het probleem dat mijn kilometer en toerenteller niet meer werken, maar de meters van de diesel en temperatuur werken wel.
In het begin dat ik de auto had was er geen probleem met de 2 tellers dus ik dacht dat het waarschijnlijk een slecht contact was omdat hij soms wel terug werkte.
De verlichting van de tellers werkt allemaal.
De kilometerteller staat ook constant te "wippen" en stopt niet op 0.
Nu heb ik de teller er eens uitgehaald en alles lijkt daar goed, ik heb op een forum wel gelezen dat er een kabel kan gebroken zijn die naar u teller loopt maar daar was geen kabel te zien.
Weet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossen want het is niet zo makkelijk om te rijden als je niet ziet hoe rap je aan het rijden bent.
Grts Thomas

als alles tegelijk kapot is verdenk ik eerder een slecht massa contact achter je meters of in je dashboard.. het zou anders wel heeeeeeeeeel toevallig zijn

Terug
Naar boven