• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilometerheffing 3 cent in 2012.

wat we ook doen, 't is nooit goed genoeg.

altijd maar meer meer meer.

staatskas spekken, daar draaid 't allemaal om.

groene auto m'n reet.

hier zou iedereen groen moeten rijden, maar wat gebeurt er met alle 'slechte' auto's?

juist ja, die rijden gewoon verder in afrika.

Ik ben er mooi klaar mee, ben 2 jaar geleden een trage Astra G gaan rijden (god dammit) om de maandlast te drukken aangezien ik met een hoge hypotheek zit. Net nu ik dacht staks weer een duurdere auto te kunnen gaan rijden, krijgen we dit:swear

Ik rij prive 20.000 km per jaar, bijna alleen woon-werk verkeer. Ik ga dus flink meer betalen.

Buiten de spitstijden rijden is met mijn baan geen optie.

Het ov is ook geen optie (terwijl mijn werkgever de ov-kaart bijna gratis geeft om het ov te stimuleren, benzinevergoeding krijg ik niet), dat kost me nog eens 2 uur vrije tijd extra per dag omdat de verbinding super slecht is.

Ziekte kosten verzekeringen gaan omhoog, salarissen zijn bevroren, het hele leven wordt duurder... en ik met nog 41% van de bevolking zijn extra fucked met deze maatregel. Ik word met mijn 1.90 meter gedwongen om in een kleine zuinige kut auto te gaan rijden, omdat ik relatief veel kilometers maak. We zijn weer lekker bezig in dit land:fy1 Emil Curlings bedankt!!!

Ja mooi is dat he, het hele kilometerheffings-neuksysteem is er nog niet eens, maar de prijs per kilometer gaat nu al omhoog.. BRIL-JANT.. :thumbdown

Binnenkort staat er denk een nieuw postkrediet-bedrijf op, die gaat adverteren met happy gezinnetjes die graag per jaar wat meer kilometers zouden willen rijden, bijv. naar de camping ergens in NL, en daarvoor een lening af gaan sluiten.

Ik denk dat ik zo'n bedrijf ga beginnen.

De KCB, Kilometer Credit Bank.. "Goed voor je euro's per kilometer" :jerry

Ik denk dat Kadedilac me eerste klant gaat worden ? :vertag :P

voor het gemak vergeet je even dat je in somige

landen als buitenlander wel ff een vinjet moet

kopen,dus je betaald wel ff wat meer als alleen

tolwegen,goed plan voor die balk van ellende

had hij nog niet aan gedacht een vinjet voor buitenlanders

die nederland in komen,betalen al die oostblokkers ook

een beetje mee,er rijden er zat op zoon oostblok kenteken

rond.wel zo eerlijk tegen over die hollander die zich scheel betaald

voor zijn auto,tje,vraag me ook af hoe dat gaat met die kilometer

heffing met buitenlandse kentekens,hebben geen kassie,betalen

dus waarschijnlijk niks ,ga ik ook maar met duits kenteken

rijden,post adresje bij een maat van me,ben benieuwd.

vgr tonsr.

origineel gepost door TonSR

en straks gaan we stemmen,weer met zijn alle

op die balk van ellende en wordt die niet de grootste

gaan we toch weer lekker een coalitie aan,zijn we toch

de grootste dus warom stemmen,ook daar worden we mee

genaaid.hollanders wordt toch is wakker.

Jah of Wilders wordt straks net zo populair als Fortuyn in die tijd, puur uit protest, en dan wordt ie " ineens" gelynced ofzo :hmmz

origineel gepost door Emiel-Manta

hier zou iedereen groen moeten rijden, maar wat gebeurt er met alle 'slechte' auto's?

juist ja, die rijden gewoon verder in afrika.

Jah die bedoel ik altijd, wat heeft het voor nut als 1 tiende van de wereld een beetje mee doet aan het eco gebeuren?

Moet je is in plaatsen in Azie, zoals Bangkok of Beijing zijn, man je kan amper ademen :P

mooie klote zooi wordt het hiero.

als dit echt doorgezet wordt en mn klassiekers gaan dr ook onder vallen,

dan moet ik maar een dak en een kachel op mn motorfiets bouwen :wtf

origineel gepost door Jerremy

Helaas, ik ben anti-leningen en al die meuk:P Ook de auto wordt zonder lening aangeschaft:vertag

ik zit net op teletekst te lezen dat het geld hiervan direct naar de staat gaat en hierdoor lopen de provincien weer geld mis.hiervoor mogen ze een extra belasting gaan verzinnen om alsnog geld te kunnen innen.dus als iemand hier denk wijzer te worden NEE dus.en degene die al achteruit ermee gaat word nog een keer van achteren genomen. hoe zo die nieuwe belasting gaan heten?misschien komt de windbelasting weer terug!!!!!

origineel gepost door Roelof

Tijd voor een Duits kenteken?

schreef ik hier boven al,gezamelijk post adresje in dat landje

vgr tonsr.

maar kerels we zijn allemaal nederlanders kom niet aan zijn auto

want hij gaat op tilt.

maar als er wordt voorgesteld om die auto 1 week te laten staan

zegt hij,warom ik ,hij die ander doet het toch al.:Pdus we ouwehoeren met zijn alle lekker verder

en onder tussen worden we steeds verder uitgekleed

en gebeurd er niks.

kilometerheffing straks ruim 6 cent per km

reken even uit ,je werk in arnhem pakweg 100 km maal 6 cent is 6 euries

terug ook 6 is 12 euries maal 5 werk dagenis 60 euries per week

daarbij pakweg 60 euries benzine kom ik op 120 euries inde week

en in de spits waarschijnlijk nog duurder ,,,,,ga dan na wat je nu aan

wegenbelasting betaald,waar kom je dan op uit,,,,ja hoor,,,,

wij automobilisten worden weer genaaid.:fy1

maar auto rijdend nederland nog steeds niets doen hoor.

met zijn alle een vuist maken dan is er een mogelijkheid

alleen berijk je niks

:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1

vgr tonsr.

ps.

ik vraag me af hoeveel members er hier op het

forum zitten

daar naast hoeveel er bereidt zijn om is in actie te komen

bvb op een maandag ochtend de in en uit gaande wegen rond den haag dicht te gooien tegen dat km heffings beleid

zitten hier vast wel genoeg mensen die daar aan mee

willen doen,en ook mensen die zo iets goed op kunnen

zetten,die capasiteiten heb ik niet,maar ik rij wel voor in.

tonsr.

origineel gepost door kadeddilac

origineel gepost door Jerremy

Helaas, ik ben anti-leningen en al die meuk:P Ook de auto wordt zonder lening aangeschaft:vertag

hehe, jah weet ik, was ook een geintje. :)

Vond je post zo droevige toon hebben :(

Dacht ff een 'cheer-up' richting Kadeddilac :D

grtz.

Rot op met dat kilometerhef gelul!

Eerst zien dan geloven!

En als het komt..haal dan die acsijnsen van de benzine dr ook af!

Dan moet het voor jan met de cap wel uit kunnen!

Zoals nu beweerdt word, worden we straks nog armer.

@ TonSR ... het is allemaal al besproken en beslist daar in De haag ... denk je dat het nou nog ene moer uitmaakt wat jan met de pet er van vindt? :sleeping

kan iemand eens vertellen hoe of wat, ik hoor veel over een kastje in de auto, registreert die dan hoeveel je rijdt, en moet een bedrijf dat uitlezen, of moet je die activeren als je provincialesnelweg opdraait of kan je flink stuk door de polder en dan alles omzeilen, hoe zit dit.........

origineel gepost door TonSR

reken even uit ,je werk in arnhem pakweg 100 km maal 6 cent is 6 euries

terug ook 6 is 12 euries maal 5 werk dagenis 60 euries per week

daarbij pakweg 60 euries benzine kom ik op 120 euries inde week

Praat je alleen nog over ritjes voor je werk, niet eens daarbuiten.. ( vrienden, familie, tripjes..e.d ) :mad:

origineel gepost door redmanta

kan iemand eens vertellen hoe of wat, ik hoor veel over een kastje in de auto, registreert die dan hoeveel je rijdt, en moet een bedrijf dat uitlezen, of moet je die activeren als je provincialesnelweg opdraait of kan je flink stuk door de polder en dan alles omzeilen, hoe zit dit.........

Je wordt 24h getracked en traced, zelfs als je stopt om te pissen langs de kant van de weg :puke

Het land word met de dag triester en ik schaam me ronduit dat ik de Nederlandse nationaliteit draag en in dit kut land woon waar we met z'n allen gekleineerd en gekort worden op alles waar wij als burger mee te maken krijgen...:fy1

En dan durven ze nog te beweren dat "maar" 16% er op achteruit gaat 60% er niks van zal merken en zelfs 24% er beter van zal worden!!!!!!!!! :argue Geloof mij maar dat we met z'n allen dit zwaar in de portomonnee gaan voelen zoals er al hierboven word besproken:

Er moeten GPS kastjes ingebouwd worden: VOOR ONZE REKENING!!!

6,7 cent per gereden km ja m'n reet dit gaat uiteraard nog veel hoger worden: VOOR ONZE REKENING!!!

Accijnsen er vanaf? nee natuurlijk niet anders word de staatkas niet goed gevult: VOOR ONZE REKENING!!!

Online gevolgd worden waardoor je netjes ook de bekeuring van je rekening afgeschreven ziet worden als je te hard rijd ook uiteraard bij 1km te hard want GPS snelheid is werkelijkheid: VOOR ONZE REKENING!!!

Aangezien de gemeentes geen extra inkomsten gaan krijgen doordat alles meteen naar de staatskas gaat komt er 'n nieuwe belasting zodat er toch extra geld binnen komt: VOOR ONZE REKENING!!!

En dan nog niet eens te spreken over het werken tot je 67ste :fy1 er moet 1 regel komen en dat is 40jaar werken in totaal daarna met pensioen dus zodat ook godverdomme die klote personen die "doorleren" tot hun 40ste en daarna pas het bedrijfsleven in gaan en dan ook nog het lichtste beroep van allemaal hanteren (als je het een beroep kunt noemen) namelijk een pen vast houden en dom gelul uitkramen ook LEKKER HEERLIJK tot hun 80ste kunnen werken, vieze ventjes!!!!

En uiteraard je zorgverzekering die gaat ook weer minimaal met 10 euro per maand omhoog in de loop van volgend jaar :argue

Ik ben nog heel wat dingen vergeten maar 1 ding is zeker:

BEDANKT NEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ach ja wat heb ik te klagen we leven toch in 'n rijk land?

De hatelijke groeten aan alle bewindslieden en die ernorme kontelikker BAKELLENDE ze zouden die kop alleen al moeten amputeren, wat een aanzicht :puke

Hopelijk snapt nu iedereen waar we burgelijke ongehoorzaamheid in het leven moeten roepen we worden allemaal in onze reet genomen waar we bij staan en we vinden het ook nog eens allemaal prima...:swear

Gegroet een zeer ontevreden Nederlander! :puke

Terug
Naar boven