• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilometerheffing 3 cent in 2012.

Ik ga mijn mening niet geven, want dan komen ze me vannacht nog uit bed ophalen :jerry

Ik ben het wel met SW eens, stop eerst maar met het geld weg geven :vertag

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind er allang niks meer aan hier in dit kikkerlandje... Jah oke, kwa voorzieningen etc is het nog "goed voor elkaar " , maar kwa vrijheid wat je hebt... :hmmz

Uiteraard zit je met familie/vriendin/vrouw etc, dus emigreren valt dan niet mee, laat staan dat de meeste de stap niet kunnen nemen, die zitten dus " opgesloten " in het systeem :(

Ik zit zelf overwegen om naar Thailand te verhuizen, mooi in het noorden in de bossen, of in het zuiden met uitzicht over azuur blauwe zee, en ach het kost maar een fluitje :P Probleem daar is alleen werk, dan moet je westers inkomen verwerven, daarom ben ik nog hier :o

En dan is de keuze nog niet eens omdat het altijd lekker warm is, nee gewoon vanwege de vrijheid die je nog hebt.

is mischien een beetje laat,lees wat ik hier boven schreef,als we

nu eens alle auto forums konden activeren en tot actie zouden

komen en dan niet 1 dag voor mij part 1 week , mischien dan

:hmmz:hmmz:hmmz

och zal wel een mooie droom blijven.

vgr tonsr.

origineel gepost door TonSR

is mischien een beetje laat,lees wat ik hier boven schreef,als we

nu eens alle auto forums konden activeren en tot actie zouden

komen en dan niet 1 dag voor mij part 1 week , mischien dan

:hmmz:hmmz:hmmz

och zal wel een mooie droom blijven.

vgr tonsr.

Jah probleem met dit, net zoals alle acties is dat er maar een kleine meerderheid het lef heeft om door te zetten...als het eerste schaap over de dam is, volgt de rest......

origineel gepost door TonSR

maar kerels we zijn allemaal nederlanders kom niet aan zijn auto

want hij gaat op tilt.

maar als er wordt voorgesteld om die auto 1 week te laten staan

zegt hij,warom ik ,hij die ander doet het toch al.:Pdus we ouwehoeren met zijn alle lekker verder

en onder tussen worden we steeds verder uitgekleed

en gebeurd er niks.

kilometerheffing straks ruim 6 cent per km

reken even uit ,je werk in arnhem pakweg 100 km maal 6 cent is 6 euries

terug ook 6 is 12 euries maal 5 werk dagenis 60 euries per week

daarbij pakweg 60 euries benzine kom ik op 120 euries inde week

en in de spits waarschijnlijk nog duurder ,,,,,ga dan na wat je nu aan

wegenbelasting betaald,waar kom je dan op uit,,,,ja hoor,,,,

wij automobilisten worden weer genaaid.:fy1

maar auto rijdend nederland nog steeds niets doen hoor.

met zijn alle een vuist maken dan is er een mogelijkheid

alleen berijk je niks

:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1

vgr tonsr.

ps.

ik vraag me af hoeveel members er hier op het

forum zitten

daar naast hoeveel er bereidt zijn om is in actie te komen

bvb op een maandag ochtend de in en uit gaande wegen rond den haag dicht te gooien tegen dat km heffings beleid

zitten hier vast wel genoeg mensen die daar aan mee

willen doen,en ook mensen die zo iets goed op kunnen

zetten,die capasiteiten heb ik niet,maar ik rij wel voor in.

tonsr.

ben ik helemaal mee eens.ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en hoe vaak die wel niet de dupe overal van zijn.en dan acties.iedereen loopt te zeiken maar er gebeurd niks.ja een keer op een maandag om 12 uur met z'n allen toeteren.goh wat een actie.we moeten net als in frankrijk alles dicht gooien er gebeurt te weinig hier in dit land.

we mogen betalen en betalen.laat dan al die ontwikkelingshulpgeld in je eigen zak en laat de mensen zelf uitmaken of ze zelf wat willen bijdragen.dat is wel het eerlijkst.ik geef altijd wat aan de deur.ze beslissen over onze belastingcenten en wij mogen weer harder.

:fy1:fy1:fy1

als je werk word je gestraft heb je geen werk krijg je van alles.een voorbeeld bij ons in de buurt hebben allechtonen een gratis computer vd gemeente gehad want tegenwoordig kun je niet meer zonder.

ander voorbeeld.iemand in mijn omgeving is al jaren werkeloos en zit in de wao.hij krijgt overal subsidie voor en kwijtscheldingen.hij heeft zelfs 375euro terug gehad van uwv vanwege tegemoetkoming vd hoge ziektekosten verzekering.

wij betalen dat.laten ze die werkelozen maar de gemeenten schoon houden voor die uitkering die ze krijgen.moet je kijken hoe snel ze werk vinden.want werk is er genoeg als je maar wil.:argue:argue:argue

Als er een actie op gezet word, dan doe ik mee, want de gemeenten willen ook die inkomen die ze nu hebben behouden.

En met die 3 cent nu zijn de kosten wel gelijk, maar met 7 cent echt niet meer.

En die accijns reizen de pan ook al uit, dus ik zeg gooi alle accijns op de brandstof, geen wegenbelasting, geen km heffing. Dan ga ik namelijk wel op waterstof rijden, gewoon thuis tanken :jerry

@ bart en xander n, ik weet welke baan ik ga nemen.

Ik word een werkloze Nederlander, dan ben je van het gezeik af, je krijgt wel weer compensatie terug van de km heffing :P

Wat doe je hier nog? :vertag , met dit uitzicht... en prijzen van niets :P

motorbikes_umphang.jpg

trekking.jpg

p63840-South_Thailand-Cruising_the_Trang_Islands.jpg

wordt dus in het begin van het jaar uitzoeken welek meetings we heen gaan en uit rekenen hoeveel km je nog kan rijden.

maar voor de buitenlandse autorijder wordt wel wat voor geregeld iets van tolwegen voor buitenlanders:thumbup

origineel gepost door Ghanz

k zeg me hobby wel vaarwel...

en koop een trekker :sleeping

ja hans, dat lijk mij wel passen bij jouw

en dan zo een pipo wagentje er achter:D:D:D

de boel de boel laten,en een beetje achter de druiven

pluk aan hobbelen:P:P:P

ps,dan wil ik je wagenpark wel voor een heel

klein prijssie:wub:wub:wub:wub:wub:wub

lol,,, vgr tonsr.

Dit is ook leuk:

Over dertig jaar geen verkeersdoden meer'

vrijdag 22 mei 2009

ENSCHEDE – Het is nauwelijks voor te stellen, maar over dertig jaar zullen in Nederland verkeersdoden tot het verleden behoren. Dit stelt althans het Duitse technologieconcern Siemens. Volgens een toekomstscenario van het bedrijf bepalen in 2039 zelfsturende elektrische auto's het straatbeeld, die als een autotrein dicht op elkaar rijden zonder de veiligheid in gevaar te brengen.

Een dienstregeling voor het openbaar vervoer bestaat in de toekomst ook niet meer. Reizigers zullen 'hoogfrequent' worden vervoerd en bepalen hun vraag door een spraakgestuurde reisplanner die is geïntegreerd in een mobiliteitspas.

Nog een gewaagde voorspelling: storingen in het openbaar vervoer komen niet meer voor, treinen worden onderhouden terwijl ze rijden. Futuristisch zijn ook spraakgestuurde horloges en zonnebrillen die legitimatie, telefoontjes en betalingstransacties verzorgen. Zelfs deuren kunnen ermee worden geopend.

Siemens, zelf een belangrijke speler in mobiliteitsvraagstukken, heeft naar eigen zeggen twee jaar wereldwijd onderzoek gedaan in veertig steden naar grote trends in de komende jaren. Het concern legt de toekomstscenario's voor aan de Nederlandse overheid, vervoersbedrijven en ingenieursbureaus

http://www.tctubantia.nl/algemeen/binne ... n-meer.ece

mmmm.30 jaar ben ik in de 90,een gelukkie dan as ik oversteek,en niet zo

snel meer loop,wordt ik in elk geval niet meer door een petje

dood gereden:jerry:jerry:jerry:jerry

vgr tonsr

maar wie gaat dat kastje plaatsen dan...

en hoe zou een GPS signaal reageren op 2 rollen alu folie eromheen:angel

Op andere fora heb ik dit ook al voorgesteld. Maar how bout wat actie voeren? Komop, alleen klagen en niets doen levert niks op, en gaat onherroepelijk het gevolg hebben dat we dit gewoon door onze strot geduwt krijgen.

Ik zit te denken aan een keer het complete binnenhof vastzetten met allemaal auto's. Met z'n allen (geweldloos!!) duidelijk maken dat die kmheffing er gewoon NIET moet komen. Vd week las ik dat Eurlings heeft aangegeven aan Bos dat er geld bij moet... Als ze nu al weten dat het meer kost dan het gaat opleveren, kap het dan af? Maar nee, ze gaan gewoon weer miljarden over de balk smijten, die wij via allerlei constructies mogen gaan ophoesten.

Ik zeg in ieder geval NEE. Een dergelijk kastje komt NIET in mijn auto, ofwel word uitgeschakeld/gesaboteerd.

dat laatste ben ik keihard met je eens.

net wat mayhem zegt.... dosis alu folie eromheen, kijken wat ie dan doet.

anders maar met lood :P

origineel gepost door mayhem

maar wie gaat dat kastje plaatsen dan...

en hoe zou een GPS signaal reageren op 2 rollen alu folie eromheen:angel

Of op een hamer?:afro

origineel gepost door sw16v

Zal binnenkort wel iemand weer om gelegd worden in den haag als ze zo door gaan met het verneuken van ons land!

zou er echt niet raar van op kijken.

ze kunnen beter bezuinigen op andere dingen!

trap eerst al die polen het land uit,

alle marrokanen terug

geen geld maar in afrika en die shit in die Islam landen!

Geloof mij, die km heffing kan nooit voor iemand uit! de regering bedenkt het, dat zegt wel genoeg!

die hufters in denhaag willen immers zelf ook niets doen aan kosten besparing of aan het milieu denken!

ze rijden zelf/ of worden gereden in allemaal een a8 of 7serie!

ipv dat ze zelf een prius rijden!! neeee

Krijg steeds meer een schijt hekel hier aan dit land.

alle kosten gaan omhoog, maar loon blijft gelijk of moeten zelfs inleveren! Dat is toch van de zotte?

nederland kut land!

kon het niet beter zeggen :thumbup:P

nou kom op kerels ik heb het al geschreven,wie is er thuis in

zo iets opzetten,daar heb ik geen kaas van gegeten

wil wel met alle liefde helpen ,zal zeker voor aan staan

HET WORDT TIJD DAT NU WIJ ONZE TANDEN EENS LATEN ZIEN

HET MOET AFGELOPEN ZIJN HIER OM MAAR DIE AUTOMOBIELIST

TE NAAIEN

die rotzooi in den haag blijf aan de gang,nu 3 cent

als we nu niks doen zitten we over een jaar of wat op

7 cent de kilometer en mischien 3 euro de liter brandstof

hebben de gorre hufters toch hun zin file opgelost