• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilometerheffing 3 cent in 2012.

Met bovenstaande, zoals al eerder aangegeven.

Ik ben hoe dan ook VOOR. En ik zal ook zeker aanwezig zijn!

Iemand die ervaren is in zoiets opzetten?

origineel gepost door asconahobbyist

even gauw uitgerekend.

Mijn Astra coupe op gas kost 175 euro per 3 mnd wegenbelasting,is dus 700 euro per jaar.

Ik rij 20.000 km per jaar maal 3 cent is 600 euro,dus in den beginne is het voordeliger.

Maar als t naar ruim 6 cent gaat,tsja,dan ben je dus veel duurder uit.

En wordt er nog onderscheid gemaakt in het type auto of betaal ik in mn nederige astra g net zoveel als de de opgedofte hoogblonde 60 jarige snol met prada zonnebril in haar Porsche Cayenne.

En in de spitstijden,betaal je dan ook meer??? tsja,sorry dat ik naar mn werk moet,straf me daar maar voor!

Oja,aangepaste werktijden buiten de spits hadden ze bedacht. Is goed,ga ik om 3 uur snacht naar mn werk.

Jahoor mevrouw u kunt op uw kleine beurt wachten,2 bandjes er ook bij? Als u hier om half 4 bent komt dat in orde,oja,wel 's nachts want de jongens gaan om 12 uur weer naar huis.

Thuis werken is ook een optie,hoef je helemaal niet meer weg,alleen,ja,hoe ik die brug nou 3 hoog op mn balkon krijg...........

Gelukkig hoeven alle buitenlanders die hiet werken niks te betalen dan,bij Polen valt toch niks te halen dus die rijden vrolijk rond in hun steeds mooiere nieuwere wagens.

En als je net over de grens in belgie woont en in nederland werkt,nou dan bof je ook.

Mischien een idee om zelf ook maar over de grens te gaan wonen,wordt inmiddels een beetje verdrietig in dit land.

En hoe het nou met oldtimers,klassiekers gaat,of die er buiten gaan vallen zoals toen gezegd is,ik geloof het allemaal niet zo.

En voorlopig gaat de bpm nu steeds een stukje omlaag en de wegenbelasting omhoog,dus wie een nieuwe auto koopt heeft mazzel,maar iedereeen (ook wij in onze oude rommel) betalen elk kwartaal steeds meer.

Hoelang pikken we dit nog,het graaibeleid van onze regering loopt de spuigaten uit,ze komen met totaal

ondoordachte plannen,en al dat onderzoek naar technische mogelijkheden,wie betaalt dat?? Juist ja,de belastingbetaler,wij dus!!!!!!!

ik rijd ook op gas G3 en betaal aan wegenbelasting 221,- per 3 maanden = 884,- per jaar

rij gem 180 km woon/werk per dag, dus dat is 46.800 km per jaar....

dus reken maar uit wat ik erop verlies, alleen maar om naar me werk te kunnen pffff...

heb nog een rolletje lood liggen,wie wil er alvast een stukje:D

maar waarom stemmen we nog op die politieke partijen?????

Gewoon niet doen.

Waarom richten we zelf niet een partij op? :P

Laat Ons Autorijden ofzo? :P Mbt verkeer heb ik zo mn ideetjes, als dan nog een aantal gasten over andere onderwerpen wat nuttigs verzint moet het toch lukken? Populistisch vanalles bleren werkt heel goed, bewijst 1 bepaald persoon uit Den Haag..

Goderdegodverdegodver..

Ik neem de moeite, om een godselang goed onderbouwd verhaal te typen, op die site.. Ik klik op versturen en...

404: page not found

aaaaargggggghhhhh :( :( :( democratie my ass! God wat word ik hier pissig van.

Waneer komt er actie? 100% dat ik van de partij ben. Kosten intresseren me niet, dit is gewoon een principekwestie geworden voor mij.

Ik heb erover nagedacht. Vroeger, zaten de bedrijven overal, iedereen kon vrij eenvoudig werk dichtbij huis krijgen. Toen gingen alle grote bedrijven naar de Randstad, en de lokale vestigingen werden gesloten. Werknemers die geen ontslag wilden, werden verplicht om elke dag die kant op te rijden, want de huizen in de randstad zijn onbetaalbaar.

Alleen ik ken al minimaal 50 mensen die in die situatie zitten, maar daar helemaal niet in WILLEN zitten. Geen leaseauto hebben en elke maand voor 4~500 euro diesel wegcrossen, omdat een of andere yup in pak met leasehok bij zn vriendjes in de randstad wil zitten.. Hier komt straks de kmheffing bij.. Ik weet nu al, 1 persoon van die 50 raakt zometeen werkloos ofwel gaat hardstikke failliet. Er gaat al 45% van zn loon weg aan vervoerskosten, puur en alleen om van en naar zn werk te komen. Een huis aldaar is niet te betalen. Met kmheffing kan die gast het gewoon NIET meer betalen om daarheen te rijden. Wat wil Den Haag hieraan doen, en belangrijker, wat kost een werkloze?

Men wil de file's aanpakken. Goed idee, ben ik het helemaal mee eens. Maar ze moeten verder kijken dan die file alleen. OV is vaak heel slecht geregeld, en totaal geen optie. Stel dat morgen 50% ipv de auto het ov gebruikt, dan loopt alles vast, want het OV is hier totaal niet op berekend.

Kijken naar mobiliteit in het algemeen. Waar komt die vraag vandaan? Juist: Die k*tbedrijven die naar de randstad verhuizen, en al die mensen die met frisse tegenzin elke dag heen en weer moeten crossen. Banen liggen doorgaans niet voor het oprapen, en een vast dienstverband geef je ook niet zo snel op in deze tijden.

Den Haag moet bedrijven ontmoedigen zich op 1 hoop te proppen. Verspreiden, zodat de verkeersdruk op de snelwegen lager wordt, omdat mensen weer lekker met het fietsje kunnen. DAT verminderd file's.

helemaal eens ,met de bovenstaande spreker.

HARDE ACTIES ZIJN NU NODIG

lees alle bovenstaande reactie,wie kan en wil dit opzetten

of laten we weer met zijn alle over ons heen lopen door den haag

ik heb het al meer geschreven wie kan zo iets goed opzetten.

vgr tonsr.

origineel gepost door Destruction

Gewoon niet doen.

Waarom richten we zelf niet een partij op? :P

Laat Ons Autorijden ofzo? :P Mbt verkeer heb ik zo mn ideetjes, als dan nog een aantal gasten over andere onderwerpen wat nuttigs verzint moet het toch lukken? Populistisch vanalles bleren werkt heel goed, bewijst 1 bepaald persoon uit Den Haag..

Klopt, je kan zo een partij oprichten, it's all in your hands....

Daar komt nog een hoog bedrag bij kijken.

Maar zelfs die pedo partij vent heeft het toen voor elkaar gekregen:jerry

origineel gepost door TonSR

vgr tonsr.

Laten we tot actie overgaan, bedenk eerst:

1. Wat kunnen we doen?

2. Hoeveel leden hebben we?

3. Brengt de actie wel impact? ( Dus niet zwaaien met fakkeltjes en spandoeken, nee echte blokkades, geen vergadering in de 2dekamer )

4. Wanneer gaat het plaatsvinden?

5. Waar spreken we af als startpunt?

6. Maak een deelnamerslijst.

origineel gepost door JvV

Bron: http://www.nu.nl/auto/2123885/meer-details-kilometerheffing.html

De kilometerprijs wordt variabel; op verschillende tijdstippen en plaatsen gelden andere tarieven. Het basistarief dat voor auto’s wordt berekend hangt af van de brandstof en de CO2-uitstoot. Diesels zonder roetfilter betalen bijvoorbeeld een boete van 2,5 cent per kilometer. De overheid zegt dat het gemiddelde basistarief in 2012 ligt op drie cent per kilometer; in 2018 groet dat tot 6,7 cent.

Sorry hoor nu ben ik alle vertrouwen kwijt in de overheid :cry , ze weten niet eens dat het CO moet zijn i.p.v. CO2

Dan nog wat anders, de uitstoot word van een nieuwe auto bepaald door een test cyclus, deze test cyclus is op geen enkele punt te vergelijken met de vele kilometers die op de snelweg gereden worden. Dus ik vind de manier van het bereken van het aantal grammen uitstoot niet kloppen.

Gelukkig heb ik een oldtimer king:

dat word dus 22 inch met ballonbanden monteren.

en niemand kan zien waar je geweest bent... me reet.

jaar of 2 terug een schietpartij meegemaakt, maar ze wisten me mooi te plaatsen dankzij mijn telefoon gegevens. word ik opeens van me werk gerukt door de recherche.

ik verlul geen mens, maar er werd me gewoon verteld wie ik had gebeld en hoelang...

Ze registreren de afstand m.b.v. GPS of GSM toch ?

Of komt er een afstand opnemer in de auto ? Dan heeft kleine wielen monteren bij montage wel invloed :D

origineel gepost door Bart Hoedemaker

origineel gepost door TonSR

vgr tonsr.

Laten we tot actie overgaan, bedenk eerst:

1. Wat kunnen we doen?

2. Hoeveel leden hebben we?

3. Brengt de actie wel impact? ( Dus niet zwaaien met fakkeltjes en spandoeken, nee echte blokkades, geen vergadering in de 2dekamer )

4. Wanneer gaat het plaatsvinden?

5. Waar spreken we af als startpunt?

6. Maak een deelnamerslijst.

Ik vind het staken een goed plan.

Maar is er dan niemand bang voor zijn/haar baan??

Ik bedoel, in de laatste maanden zullen er wel meer forumleden zijn die, net als ik, een andere baan hebben moeten zoeken.

Waarna je als een uitzendkracht ergens aan de slag gaat.

Dus je kunt op elk moment buiten gekicked worden.

Ik denk niet dat de bazen van de bedrijven waar wij werken blij zijn met zo'n staking/actie.

En aangezien ik mn inkomen hard nodig heb, wil ik het risico niet lopen om weer werkeloos te worden.

En je moet dit op meer auto forums gaan promoten.

Eigenlijk op alle auto forums.

Meer mensen = meer actie = grotere kans op reactie

Terug
Naar boven