origineel gepost door sw16v
Wat was het ook alweer? als 5dagen lang niks te tankt word, was nederland dan niet failliet?
Je brengt me op een idee...
Als Nederland na 5 dagen niet tanken failliet is...
Wat gebeurd er dan als Nederland gewoon massaal de wegenbelasting eens niet betaald tot aan de tweede herinnering?
Dan heb je het ook over een berg geld welke ze in ieder geval niet direct ontvangen. Ben ook bang dat er te weinig gerecht incasso buro's zijn om bij elke Nederlander langs te gaan.
Over de overige plannen welke hier genoemd worden, om tot een actie te komen moet je eerst enkele punten op een rijtje zetten.
Dit kun je enkel door in een complete project vorm alles uit te schrijven, waarvoor je weer met een aantal mensen moet gaan brainstormen over ideeën. Probleemstelling en doelstelling van je actie zijn dan enkele erg belangrijke aandachtspunten.
Verder genoeg steun, maar die kun je pas vergaren als je al daadwerkelijk een concreet plan hebt.
Heb zelf geen juridische achtergrond, maar de mogelijkheden om actie te voeren moeten wel uit te zoeken zijn, wordt alleen een gigantische berg puzzelwerk om het binnen de wet te houden.
Dit soort dingen zet je dan ook niet zomaar even in je eentje op, buiten vooraan in de stoet rijden en een organisator heb je gewoon eigenlijk een soort van projectteam nodig. Liefst uit allerlei disciplines. Dus iemand uit het bedrijfsleven, iemand van de overheid, iemand van een auto vereniging of forum etc.
Wil best meehelpen om een actie op touw te zetten, maar dan zijn er wel meer mensen nodig welke niet terugdeinzen van wat uitzoek en regelwerk. Als je enigszins kennis hebt van projectmatig werken kom je een heel eind.
Was straks ook al in de trein

puke) aan het bedenken hoe dat straks aan te pakken met een kilometerheffing. Oldtimer, ombouwen naar een redelijk recent diesel blok, genoeg reserve onderdelen op voorraad leggen en rijden maar.
Vanuit die gedachte doorgeredeneerd, er wordt gesteld dat het aantal oldtimers in Nederland af zal gaan nemen, maar ik heb ernstige twijfels bij deze stelling. Als het daadwerkelijk is dat oldtimers worden vrijgesteld van kilometerheffing dan zal de import van oldtimers wel eens een grote groei kunnen meemaken.
En begrijp me niet verkeerd, dat er belasting betaald moet worden is logisch, dat het wat meer wordt is ook nog niet eens de grootste ramp, maar dat het geld dan over de balk wordt gegooid door middel van prestigeprojecten en tolerantie naar mensen welke niet bijdragen aan het systeem hekelt me wel. Daarnaast is het hele big brother idee gewoon om misselijk van te worden, dat is nog het grootste argument tegen de kilometerheffing. Nederland is sterk op weg naar sovjet-unie taferelen en iedereen kijkt toe, belachelijk gewoon.
In dit topic is de naam Wilders ook al enkele keren naar voren gekomen. Persoonlijk ben ik het op verschillende punten hartstikke oneens met hem, mijn politieke ideologie komt zelfs niet eens overeen, maar toch denk ik er aan om de volgende keer op hem te stemmen, puur en alleen om eens te laten horen dat het afgelopen moet zijn met die onzin. Het wordt tijd om de regering met de neus op de feiten te drukken en eens een complete calculatie te maken van minimumloon ten opzichte van een aantal uitkeringen met alle voordeeltjes welke daaraan vast hangen. Wat willen ze daar in Den Haag? Dat iedereen een uitkering aanvraagt en de hele dag thuis blijft zitten? Dan sparen we in ieder geval wel het milieu uit!
Moet maar eens stoppen met typen, straks om 6 uur weer op, kan ik weer lekker in het treintje stappen, dat wordt er ook stukken leuker op volgend jaar met de OV chipkaart. Nog even en ze kunnen exact zien bij welk station ik ben uitgestapt uit de trein en ik met de auto ben verder gegaan.