• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilometerheffing 3 cent in 2012.

origineel gepost door mayhem

ton, koop een mooie senator op lpg ;) das de beste oplossing

ik was al aan het kijken geweest ,op die van eddepet

maar hij had geen intresse voor mijn omi

dus we gaan is verder kijken wat we kunnen doen

alleen hoef ik geen lpg,ben er jaar of wat geleden

bijna het leven door uit geblazen,ben er

redelijk goed van af gekomen,6 meter weg geslagen

en alleen brandwonden,dus ik hoef niet meer

vgr tonsr.

En alweer wordt me reactie afgewezen op Telegraaf :jerry :puke .....

Maaruh wat doet dit met de waarde van onze auto's ook al eens aan gedacht? En TonSR en alle anderen, ik vind dat we dit NIET zo door onze strot moeten laten duwen, protest moet er komen, hoeft nu niet meteen, maar vind dat we zeker wat moeten doen, of het helpt is een tweede.

Ik heb zelf weinig plannen om in NL te blijven in de toekomst, maar het is zeker KUT voor andere automobilisten...

bart je heb kunnen lezen hoe ik daar over denk,meerdere

keren in reactie gevraagt naar mensen die dit goed kunnen

opzetten,ik weet niet hoe of wat,iemand die goed kan

organizeren maar daar komt geen enkele reactie op zo

als je ook heb kunnen lezen.

er zijn zat mensen tot actie bereid.

maar je zal dit met een goed opgezette groep mensen

moeten doen,want als het uitloopt op rotzooi schieten

we er niets mee op.

vgr tonsr.

O, o...................wat is het LEUK om Nederlander te zijn? :hmmz:puke

Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje.

Wie straks een defect km-heffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel.

De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die max in de tienduizenden euro`s kan lopen.

Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over de afgelegde km uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot € 18.500.

Wie tot die geldboete word veroordeeld, zit tien jaar vast aan een strafblad.

wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto buiten gebruik stellen,

Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van € 74000,-

Defecten moeten binnen acht ( 8 ) uur worden gemeld.

:fy1

origineel gepost door jethro

O, o...................wat is het LEUK om Nederlander te zijn? :hmmz:puke

Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje.

Wie straks een defect km-heffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel.

De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die max in de tienduizenden euro`s kan lopen.

Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over de afgelegde km uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot € 18.500.

Wie tot die geldboete word veroordeeld, zit tien jaar vast aan een strafblad.

wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto buiten gebruik stellen,

Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van € 74000,-

Defecten moeten binnen acht ( 8 ) uur worden gemeld.

:fy1

pleeg maar een moord,ongeveer laten we het is hoog

houden 10 jaar,na ongeveer 1 derde sta je weer op straat

trouwens als ze je al in de bak stoppen,zag afgelopen week

iets op tv dat zelfs veroordelingen de prullebak ingaan

de straffen staan totaal niet in vergelijk.

vgr tonsr

origineel gepost door TonSR

bart je heb kunnen lezen hoe ik daar over denk,meerdere

keren in reactie gevraagt naar mensen die dit goed kunnen

opzetten,ik weet niet hoe of wat,iemand die goed kan

organizeren maar daar komt geen enkele reactie op zo

als je ook heb kunnen lezen.

er zijn zat mensen tot actie bereid.

maar je zal dit met een goed opgezette groep mensen

moeten doen,want als het uitloopt op rotzooi schieten

we er niets mee op.

vgr tonsr.

Wel......

Alle autoclubs een bericht sturen of er meer leden zijn die iets willen ondernemen tegen de geschifte plannen van het reli-linkse kabinet.

En de Telegraaf benaderen of deze graag wil meewerken:D

In het verleden waren o.a. de Telegraaf verantwoordelijk dat de dwaze plannen van Tineke Tolpoort niet doorging.

Remember it??????? Tolpoorten tegen de file???????????

En je zou een website opzetten waar elke tegenstander zijn digitale handtekening kan zetten TEGEN het GESCHIFTE plan.

En de politieke partijen benaderen die ook tegen zijn.

origineel gepost door TonSR

origineel gepost door freek corsa

allochtoon is toch een beschaafd woord.

Dat die allochtonen de betekenis ervan veranderd hebben kunnen wij autochtonen niets aan doen.

ja freek zouden wij nu ouwe nederlander worden

en boven de 60 tig antieke nederlander.:jerry:jerry

ze worden daar in dat gat steeds gekker.

vgr tonsr.

FF Off Topic, Ik denk dat we ons dan echte Nederlanders mogen noemen....:jerry

Ik heb 2 weken geleden weer zo'n nieuwe Nederlander meegegeven aan de pliezie, de zoveelste alweer. Probeerde spullen weg te halen bij ons in de winkel. Ik heb tot nu toe nog maar een 'echte Nederlander' daar op kunnen betrappen (en dat was een junk) tegenover 15 nieuwe.

Oww heren, ik ben helemaal voor het plan, ik moet ook enkele km's per dag rijden, alleen om me huis te kunnen betalen, en de crisis laat nu eenmaal niet toe dat er bij ons in de buurt werk voor het opscheppen ligt, word dus gewoon dubbel genaaid. En dan mag ik ook meebetalen om die klotebanken overeind te houden en dan is de basisverzekering ook weer 5% duurder geworden....Het gaat echt nergens over meer. Zitten er serieus over te denken om onze biezen te pakken.

Twijfelen om Nieuwe Italiaan of Nieuwe Griek te worden.

origineel gepost door Bart Hoedemaker

website opzetten kan ik wel, zo gedaan. Laat maar weten nu, moet ik vast een mail wegdoen naar de Telegraaf?

Dat mag je van mij wel doen :)

Ik ben helemaal klaar met die cultuur die al 10tallen jaren lang heerst daar in Den Haag. Tijdens de campanges allemaal gelul over dat we in een geweldige democratie leven, en dat de burger de baas is... RRight! Baas? Slachtoffer!

En idd, de PVV heeft veel punten waar ik het niet mee eens ben. Voor mijn geen optie.

Ik zeg: weg met dit kutkabinet. Weg met die gevestigde orde, die de brave burger naait en verder niks doet.. CDA, PvdA, CU.. Verbieden die zooi!

Trouwens, Christen Democratische Appel (?) Waarom draaien ze het niet om? ADC Asociale Debiele Christenhonden. Op zondag 3x naar de kerk, maandagmorgen bedenken wie ze nu weer gaan naaien..

DISCLAIMER: Als jij dit leest, en je bent ook gelovig. Het is niet aan jou gericht, maar aan de heren/dames van het CDA. Ik geloof dus niet, maar als jij dat wel doet is dat natuurlijk prima :)

aan elke kerk ganger in de poletiek naai je eigen mensen en niet de overige burger's

en laat de auto eens met rust ..we worden al genoeg gemolken

maak maar een nieuwe site dat iedereen er tegen kan zijn ...ik stem er voor ..weg met de spionage kastje

ookal heb ik een oldtimer ....dit vind ik tever gaan voor de mede bestuurder

iedereen die auto rijdt MOETEN!!!!!!!!! in opstand komen en niet laf toe kijken :fy1

wel jammer dat mn dettje nog niet rijdt anders rij ik zo mee ........of de actie mmoet in het nieuwe jaar komen?

bart van mij mag je die site opzetten,maar niet zoon hives ding

dat schiet niet op

maak als je dat kan echt een specifieke site aangaande dit probleem

wat de krant betreft mischien even wachten,tot de site een suc6 wordt en hun dan er op atenderen om te laten zien hoe er over gedacht wordt

,en mensen laten we het hier niet over het geloof gaan hebben

tuurlijk er zitten huigelaars onder,maar ik ben ook van mening

dat er mensen tussen zitten die het ook totaal niet eens zijn met

dit spionnen kasje belijt.

laten we deze mensen dan ook niet kwetsen door bepaalde

op of aanmerkingen.

even voor een weet ,ik hang geen geloof aan kom ook niet

in de kerk.

en bart kom op kerel maak die site ik ben benieuwd .

vgr tonsr.

even terug op een stukje uit het bovenstaande,over zoon 35

jaar zou er geen file meer zijn,ja inderdaad als ze zo doorgaan is er geen file meer,dan zijn we een nieuw derde wereld land,zouden we

dan ook miljoenen aan ontwikkelings hulp krijgen.

net zo als ze nu in den haag doen,miljoenen schenken,mooi weer

spelen tegen over de rest van de wereld.

en wij moeten daar voor bloeden

vgr tonsr

ps

godsammelazerus,,,,,,,ik moet aan mijn eigen bloeddruk gaan denken

wordt er steeds kwajer over.

Dit is toch van de zotte.

Heb een calibra in de loods-> moeten schorsen à 70 euri per jaar-> Straks niet meer? Nee, want er is ook nog APK-> apk bekeuringen bij verlopen van apk....dus kost alsnog genoeg poen.

Manta-> staat stil, maar moet alsnog geschorst worden, anders krijg ik APK-bekeuringen!! weer 70 euri.

En dan woon-werk verkeer:60 km per dag. Rijd 1:10 ongeveer ZONDER files omdat ik om 06:30 al wegga naar kantoor, en om 16:30 vertrek om buiten de spits te rijden, maar die tijden gelden alsnog als spits bij amersfoort, dus 6 cent de km.

60*0.06= €6,- per dag, keer 5, is 30 euro in de week.

60*5= 300 km in de week 300/10= 30 liter brandstof

30 liter*1.40=€42,- brandstof in de week

Zit ik al op 72 euro per week ALLEEN VOOR HET WERK AL!!

Maar, wanneer het oude kwartje van kok er af gaat, dus 12 cent, scheelt het al iets. 4 euro per week:fy1

Owja, dan nog het verhaal Openbaar vervoer:

Ik woon in Zeewolde, middel of rucking fucking nowhere...Zeewolde-Almere met de bus->45 minuten, met de auto 20!!!

Ik werk in Amersfoort: met de auto, 20-25 minuten. Dan open ik de deuren om 07:00 uur.

Wil ik met het OV gaan? Ben ik ruim een UUR!!! onderweg...dat ene uur, ben ik met auto kwijt aan een heen EN weer-reis!

Willen ze ons het OV in hebben? zorg dan eerst voor goede verbindingen. Mijn baas moest eens met de trein van Voerendaal(Limburg) naar Stadskanaal(groningen). Hij vergiste zich dus duidelijk in waar stadskanaal ligt, met de trein duurde het ZONDER de welbekende vertragingen 04:47 minuten...FUCKING bijna 5 uur...en met de auto? 2, misschien 2.5 uur....

Nou bezwaar nummer 2:

De kastjes die in onze auto komen, kosten ons €175 EX inbouw! Dat moet weer door profs gedaan worden!

Stap je in de auto en werkt het kastje niet bij omdraaien contact? Dan word dat geregistreerd, en dan heb je wel 8 HELE uren om het door te geven via de telefoon!

Daarna heb je 4 volle weken(20 werkdagen) om het te laten fixen.

Doe je dat niet, riskeer je 10.000-en Euri's boete, of een gevangenisstraf:wtf

Laat je hem helemaal niet, dus eigenlijk te laat inbouwen? 6 maanden achter stalen buisjes...

Beste mede-autoliefhebbers....Wie betaald mijn emigratie?:jerry

Wilders-> you've got my vote!!!

Ga je mee? :jerry

Ik wil zo'n kastje echt niet in mijn auto, laat staan dat zo'n prutser hem aansluit en met ze handjes aan mijn auto komt. :puke

Is toch niet leuk dat je met zo'n big brother apparaat in je auto rond moet rijden? Het gaat steeds meer richting automatisering, wanneer krijgen we een chip in onze nek? net zoals de huisdieren, als we dan naar het ziekenhuis gaan, gewoon ff door de scanner en ze weten alles, hoef je niet meer te praten :fy1

laat t kwartje van kok bij de benzine zitten, en gebruik dat als weggebruikersgeld.

das toch veel makkelijker? maar goed... daarmee melk je de mensen niet uit, dus eigelijk is t een waardeloos idee...

hahahahahahahahahaaha,he mayhem,kerel

denk jij nog aan dat kwartje van kok,dat benne ze daar

in dat gat al jaaaaaaren vergeten,als je daar over begint

vragen ze gelijk,ben je na de oorlog niet meer buiten geweest:P:P:P:P

vgr tonsr.

haha, maar ze spelen dat gewoon vies in Den Haag!:fy1

Elke verkiezing zeggen: 'kwartje van kok komt terug'. Ondertussen denkt onze Camilometer Eurlings dat we het vergeten zijn, en dus kan hij weer iets extra's verzinnen om ons uit te melken:fy1

Ik zeg: Camiel, je bent geen haar beter dan Mohammed b, of volkert vd g! Vies vuil stuk vreten! Hoop dat je ooit een oude golf diesel moet rijden om op je werk te kunnen komen ipv zakkenvullen en nieuwe audi's te hebben met chauffeur! Denk eens aan de normale mens ipv aan je eigen bonus!

Terug
Naar boven