• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kilometerheffing 3 cent in 2012.

1 voordeel; Geen politiecontroles meer of radarfuiken, ze weten precies of je fout parkeerd, waar je rijdt, wanneer je rijdt en hoe hard je rijdt.

Dan heeft de politie misschien meer tijd om "andere criminelen" aan te pakken.

hoeraaaa...

origineel gepost door henk 400rr

1 voordeel; Geen politiecontroles meer of radarfuiken, ze weten precies of je fout parkeerd, waar je rijdt, wanneer je rijdt en hoe hard je rijdt.

hoeraaaa...

Kijk eens aan, een grappenmaker in een leeg huis.

De Politie kan dan wel meer tijd hebben, maar ze willen en mogen het niet. Van hogerhand opgelegd.

Zal wel op uitdraaien dat er meer agenten hun ontslag krijgen, kijk maar wat Guusje nu weer mee bezig is.

:fy1

geen fuiken,laatste nieuwe uitvinding, maandag ochtend

after weekend controle ja daar hebben ze dan wel weer tijd

voor en jij herry op de zaak om dat je telaat bent.

vgr tonsr.

origineel gepost door jethro

origineel gepost door henk 400rr

hoeraaaa...

Kijk eens aan, een grappenmaker in een leeg huis.

De Politie kan dan wel meer tijd hebben, maar ze willen en mogen het niet. Van hogerhand opgelegd.

Zal wel op uitdraaien dat er meer agenten hun ontslag krijgen, kijk maar wat Guusje nu weer mee bezig is.

:fy1

beter lezen druktemaker.... :D :D

Via de handhavingsportalen langs de weg worden onregelmatigheden doorgegeven aan het handhavingsbureau (de Rijksdienst Wegverkeer). Die stelt vast of sprake is van een overtreding. Naast deze administratieve controles, voert de politie met mobiele apparatuur controles langs de weg uit en kan zij overtreders aanhouden.

die flikkers gaan dan nog veel meer controleren want er valt nog meer geld te halen natuurlijk:puke

nu lees ik in het bovenstaande dat de anwb mede verandwoordelijk is

voor de kilometerprijs,terwijl ik in een ander bericht,staat hier

boven ergens in een reactie,,dat de anwb het er niet mee eens is.

:wtf:wtf voor stemmen en dan zeggen dat je tegen bent:wtf:wtf

dit slaat ook werkelijk nergens op,zo als de wind waait

waait mijn vessie.

vgr tonsr.

dit is gewoon hetzelfde als een zogenaamde klasse 4 of ritregistratie systeem.

je hebt een black box,hierop sluit je een GSM antenne en GPS antenne aan.

je hebt 3 voedingen,min/massa een plus en geschakelde plus.

als je de auto start,schakelt het systeem in,via de GPS word bijgehouden waar je rijd en hoe je rijd(qua route),het aantal kilometers dat je aflegt en op welke tijden dit gebeurt.

via de GSM antenne stuurt het kastje die info door naar een server.

met die gegevens word je rekening bepaald.

ik denk dat het systeem ook moeilijk te kraken of misleiden is.

de GPS afkoppelen of het zicht beperken kan,maar dan zal het apparaat dit doorgeven via de GSM antenne.

de GSM antenne afkoppelen kan ook ,maar de route info word gewoon opgeslagen,en je kan heel veel data kwijt in het kastje,hoe dan ook je rij-info blijft geregistreerd.

voeding afkoppelen saboteren kan,maar er zal een interne accu inzitten,tevens zal elke foutmelding verzonden worden.

wat je ook doet elke fout melding word geregistreerd.

hoe dan ook ben je gewoon de lul.

origineel gepost door 14XE

dit is gewoon hetzelfde als een zogenaamde klasse 4 of ritregistratie systeem.

je hebt een black box,hierop sluit je een GSM antenne en GPS antenne aan.

je hebt 3 voedingen,min/massa een plus en geschakelde plus.

als je de auto start,schakelt het systeem in,via de GPS word bijgehouden waar je rijd en hoe je rijd(qua route),het aantal kilometers dat je aflegt en op welke tijden dit gebeurt.

via de GSM antenne stuurt het kastje die info door naar een server.

met die gegevens word je rekening bepaald.

en nu is de vraag wie heeft er nu allemaal toegang tot

die server en hoe veilig is het allemaal

ik heb er in ieder geval geen vertrouwen in

en al helemaal niet in een spion in mijn auto.

en hoe staat het nu met dat kassie,betalen

hun dat met inbouwen,of betaal je dat zelf

ik heb al ergens hier een prijs van 175 euro

zien vallen.

vgr tonsr.

origineel gepost door sw16v

Het idee van de kilometerprijs komt van een aantal maatschappelijke partijen, waaronder de ANWB, VNO NCW, FNV en Stichting Natuur en Milieu.

Ik weet toevallig wie het bedacht heeft, de ANWB heeft het gestolen van hem namelijk.

Hij was net een dag te laat met het patent aanvragen.

je gaat bijna hopen dat er een gek naar den haag gaat om de voltallige regering met een of ander schiettuig neer te maaien.

Ze zijn compleet van de pot gerukt,volkomen gestoord!!!

Bah!!!!!!

We gaan gewoon naar een DDR regime waar je niks mag!!!

Hoop dat je wel gewoon mag blijven schijten of dat je daar ook per keer mag gaan afrekenen.

En lekker eerlijk dat motorrijders niet hoeven te betalen,denk dat ik ook maar mn motorrijbewijs ga halen,og nog beter,weg uit dit kutland:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1

origineel gepost door 14XE

Via de handhavingsportalen langs de weg worden onregelmatigheden doorgegeven aan het handhavingsbureau (de Rijksdienst Wegverkeer). Die stelt vast of sprake is van een overtreding. Naast deze administratieve controles, voert de politie met mobiele apparatuur controles langs de weg uit en kan zij overtreders aanhouden.

die flikkers gaan dan nog veel meer controleren want er valt nog meer geld te halen natuurlijk:puke

Ah dat bedoel ik dus..

Nadenken mensen, nadenken.

de 1e inbouw is op kosten van camiel

alle overbouw daarna voor kosten klant.

dus las jij een andere auto koopt,betaal je zelf het overbouwen,want het kastje zal persoonsgebonden zijn

maar wat ik nog kwalijker vind is dat ze de mogelijkheid hebben tot meer functies.

bijv, als je binnnen de bebouwde kom harder dan 80 hebt gereden dat ze dat kunnen zien.

en je dus in theorie een boete kunnen geven,ze hebben dan nog bewijs ook , heb je geen flitser of lasergun voor nodig

de oldtimer prijzen gaan dan wel stijgen he :hmmz

jammer dat er de door de sloopregeling al veel foetsie zijn.

alsof ze het geweten hadden :hmmz

Terug
Naar boven