• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kimmiej's Vectra C Sedan 2.2 (Rebuild)

@Opeltje17 wrote:Oke, klinkt mij ook niet 123 in de oren als de ketting, je hoort hem ook niet echt rammelen tijdens de start.

Durf zo ook niet te zeggen wat het wel is :hmmz Er is ook niet te horen waar het vandaan komt of komt het echt bij de distributie vandaan?

Komt wel uit die hoek..

Maar als blokkie lekker warm is en je zet em uit "kraakt" ie ook nog een tijdje ergens voorin de motorruimte door.

Maja, goed, vertrouw et niet en kan het geluid niet plaatsen, dus dan zet ik em liever stil..

Maja, ben dus niet de enige die niet echt een "ratel" erin hoort.

@Opeltje17 wrote:Oke, klinkt mij ook niet 123 in de oren als de ketting, je hoort hem ook niet echt rammelen tijdens de start.

Durf zo ook niet te zeggen wat het wel is :hmmz Er is ook niet te horen waar het vandaan komt of komt het echt bij de distributie vandaan?

Zou nog een filmpie kunnen maken met kap open en ff laten draaien.

Wie weet kan iemand de hoek van het geluid of dergelijke beter plaatsen.

Lees overigens ook een hoop over die spanner die afhankelijk is van olie...

(veel die daarop ook zeggen dat die koud dan herrie maakt en eenmaal warm oke is)

En die is niet helemaal oke bij het wagentje..

Wellicht toch eerst een engine flush doen en goede olie erop?

Als ik met de wagen reed voordat we em stil zetten was het bij mijn werk 2 straten door en dan hoorde je em al haast niet meer.

Eenmaal 2 km verderop bij snelweg op, is het weer een rustige benzine.

Hier is m'n filmpje:

https://drive.google.com/file/d/0B9kd2xUp_1g7cncyUHhIY2dyZnc/view?usp=sharing

Lijkt daar wel weg te komen ja, je kan het effe proberen met een engine flush, of alleen nieuwe olie en een filter.

Ja gaan we eerst wel ff voor engine flush icm verse olie en filter.

Er is in begin ook uit nood olie bijgevuld en dat was vast ook niet zelfde als erin zat.

Daarna nog een x bijgevuld toen we broertje de wagen mee had, dus wellicht de verschillende merken en met pech diverse viscositeit zal em ook geen goed doen.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

En gister ook de sedan in 1x door de apk.

Hebben we dat ook weer allemaal achter de rug voor dit jaar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mooi dat de Vectra door de A.p.k is gekomen. Maar zijn de problemen van het geluid van de motor nu opgelost dan?

Klinkt namelijk niet lekker op de filmpjes.

Nope nog niet, heeft wel al flush gehad, maar verandert niks.

Komt over 2 maandjes, dan ga ik de hele handel bestellen.

Maar dat is het voordeel van 3 rijdende en gekeurde auto's hebben en er maar 2 nodig hebben. [SMILING FACE WITH SMILING EYES] en de cabrio vind het weer ook steeds leuker worden, dus geen straf om daarmee te rijden.

Sedan start in elk geval wel weer. Uitlezen en foutcodes wissen en daarna een disco aan knipperende lampjes met harde reset door accu eraf te halen werkte dat ie voortaan weer start.

Helaas is nu alleen de radio schroot, want had geen code ervan [DISAPPOINTED FACE]

Alle bouwpakketten ondertussen binnen...

Dus motor kan er eindelijk uit en de nodige zooi vervangen worden.

Meteen verslag van mijn vakantie [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]

958e32b2720f96e4151589282f5b25c1.jpg

0abe2c35e093bddbffd852a1f1ea4ef6.jpg

c89a7ebcb466c75e872d9708d87d5c0e.jpg

b3ca3dd61df91b8b95d5b5c2a63b370e.jpg

Dat ga je goed aanpakken. Wat veel onderdelen voor de ketting zeg. pffffff. Maar ik hoop toch niet dat je alle drie de olie kannen gaat gebruiken tijdens de onderhoudsbeurt. ;)

Bij mij kreeg ik maar 4,5 liter olie erin tijdens kleine onderhousbeurt. En mijn oliepijl stond toen op maximaal. ;)

ps: Wat is jouw olie verbruik gemiddeld van jouw 2.2 16V blok?

Succes met deze klus.

@Dolby wrote:Dat ga je goed aanpakken. Wat veel onderdelen voor de ketting zeg. pffffff. Maar ik hoop toch niet dat je alle drie de olie kannen gaat gebruiken tijdens de onderhoudsbeurt. ;)

Bij mij kreeg ik maar 4,5 liter olie erin tijdens kleine onderhousbeurt. En mijn oliepijl stond toen op maximaal. ;)

ps: Wat is jouw olie verbruik gemiddeld van jouw 2.2 16V blok?

Succes met deze klus.

5 liter voor de benzine :-)

Maar dat dieseltje moet ook weer oliebeurtje en die lust 8 liter.

Terug
Naar boven