Vandaag viel me op dat in flinke bochten (afrit snelweg) er geklapper van achter komt, een soort bonk-bonk-bonk.
Op de parkeerplaats bij mn werk heb ik effies aan de wieltjes gehangen en moest in eerste instantie denken aan de draagarmrubbers.
Maargoed, eenmaal thuis toch de krik eronder en aan de wieltjes sjorren.
links+recht vastpakken en schudden, geen beweging.
boven+onder daarentegen: klapper de klapper!
geen zijwaardse beweging in de draagarm.
Nu is mijn vermoeden dat het de wiellagers zijn. Aan beide zijden heb ik een speling (zeer voelbaar, ook met rijden blijkt nu) en hoor je het wiel wat klapperen als je hem beweegt.
Zou iemand dit vermoeden kunnen 'bevestigen'? of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
Mocht het toch de wiellagers zijn, is dit duur om te laten vervangen in de (opel)garage? Of is zelf vervangen een optie?
Op de parkeerplaats bij mn werk heb ik effies aan de wieltjes gehangen en moest in eerste instantie denken aan de draagarmrubbers.
Maargoed, eenmaal thuis toch de krik eronder en aan de wieltjes sjorren.
links+recht vastpakken en schudden, geen beweging.
boven+onder daarentegen: klapper de klapper!
geen zijwaardse beweging in de draagarm.
Nu is mijn vermoeden dat het de wiellagers zijn. Aan beide zijden heb ik een speling (zeer voelbaar, ook met rijden blijkt nu) en hoor je het wiel wat klapperen als je hem beweegt.
Zou iemand dit vermoeden kunnen 'bevestigen'? of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
Mocht het toch de wiellagers zijn, is dit duur om te laten vervangen in de (opel)garage? Of is zelf vervangen een optie?