• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klapperende dakplaat B Vectra station

Vectra V6 CD

Post weinig
hallo Opelaars,

Ik heb een vraag. Sinds kort bezitten mijn vader en ik een B Vectra station uit 1999 en deze heeft een klein

vervelend dingetje. Het lijkt namelijk wel alsof de dakplaat los zit. Als ik de deur(en) dicht doe klappert het dak net

als dat dit gebeurd als ik over een drempel rij of wanneer ik bij 70 km/h of sneller de ramen openzet. Heeft iemand enig idee

waar dit door komt en hoe het opgelost kan worden?

Groetjes Benjamin

Daksteuners nalopen onder je dakhemel, deze zijn dan tever los van het dak.

Bekend irritatiepuntje bij vectra b.

Wij hebben tussen de ondersteuners en dak gekit en toen geen last meer gehad

Moet ik ook nog eens doen, mijn klappert nog niet met rijden, maar bij deur dicht hoor je m al.

willem

Ik ga vandeweek eens kijken, heb al eens het dakhemel van een sedan losgehaald en vervangen. Dat vond ik al een hele klus.

En deze heeft alarm, dus moet even kijken hoe die zitten. Maar het is een leuk klusje. Bedankt voor de tips.

Groetjes Benjamin

Vandaag eindelijk maar eens wat aan het klapperende dak gedaan. We zijn even bezig geweest en het resultaat mag

er dan ook wezen. Het klapperende van de dakplaat bij het dicht doen van de deuren of over een hobbel rijden is niet meer.

Het dak is weer vast gekit en het euvel opgelost.

Daarna de wagen maar eens goed uitgezogen, de oude kitresten was als een zwarte stoflaag over de bekleding gedaald.

Groeten,

Benjamin

Terug
Naar boven