• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klapsleutel

Hallo,

Ik ben een Astra 1.4 Turbo uit 2011. Recent ben één autosleutel kwijtgeraakt. Ik heb nu enkel nog de reserve sleutel en ik wil eigenlijk een extra sleutel bij bestellen.

Ik had even contact opgenomen met een opel dealer. Een nieuwe originele sleutel inclusief het "inlezen" (t.b.v. deurvergrendeling en startonderbreker) kost ongeveer €155 euro. Ik moet nog even zoek of ik ergens sleutelcodes heb. Als ik die net heb moeten deze opgevraagd worden bij Opel en dan komt er nog €60 bij.
Best een dure sleutel dus.

Heeft iemand een idee hoe ik voor een structureel lagere prijs een zelfde kwaliteit sleutel (met de zelfde functionaliteit) kan krijgen? Indien niet: dan ga ik wellicht toch voor bovenstaande oplossing. Maar één sleutel geeft me geen gerust gevoel.

Als iemand ideeën heeft dan hoor ik het graag.

MVG Frank

Kost hier ong 100 euro.

Werkt zeer netjes kopieert de codes in nieuwe sleutel die hij terplekke slijpt.

Loopt mee met laptop om hem in de auto in te leren.

Sleutel ziet er dan ook orgineel uit.. sterker is exact hetzelfde.

Hoi,
Dank voor je reactie. Naar zo'n tip was ik dus op zoek.

Echter is het niet meer nodig. De sleutel is 3 weken kwijt geweest, maar toen ik zojuist het oud papier aan het verzamelen was (wordt morgen opgehaald) vond ik de sleutel in een doos. Deze moet er per ongeluk in zijn gevallen.

Maar bedankt voor het meedenken.

MVG Frank

Terug
Naar boven