• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klauwen verbreden

@petrolhead wrote:@2000 wrote:@076 wokkel wrote:@petrolhead wrote:vind ik veel geld voor klauw te verbreden, waarom wil je geen andere klauwen ?

Omdat ik dan geen verbreed staal meer kan rijden ;)

Met 16v klauwen kan je (met beperkingen) toch ook een hoop velgen passend krijgen?

ja maar verbreed staal krijg je er niet onder heb het ook al geprobeerd, pas vanaf 14inch denk ik

Weet je ook waar die raakt? Bij het hart van de velg of is het echt de diameter?

ja schaafplekken waren het, maar liep na een kwartslag vast bij mij, maar denk dat zoiets best wel passend te maken is, klauwen klein beetje afschaven. maar zou niet weten hoeveel eraf zou moeten, denk ook dat het een beetje aan het type velg ligt

edit: ik kan me trouwens niet echt herinneren of er toen blokken in de klauwen zaten... als dat niet is zou het nog wel eens meer problemen kunnen geven.

ja schaafplekken waren het, maar liep na een kwartslag vast bij mij, maar denk dat zoiets best wel passend te maken is, klauwen klein beetje afschaven. maar zou niet weten hoeveel eraf zou moeten, denk ook dat het een beetje aan het type velg ligt

edit: ik kan me trouwens niet echt herinneren of er toen blokken in de klauwen zaten... als dat niet is zou het nog wel eens meer problemen kunnen geven.

Hmm ik zal binnen kort eens kijken,

klinkt als een uitdaging!

challenge-accepted.png

als je al staal hebt liggen mag je best een keer langs komen om te passen, hoef je niet meteen alles aan te passen/kopen.

als je al staal hebt liggen mag je best een keer langs komen om te passen, hoef je niet meteen alles aan te passen/kopen.

Ik heb ook zo'n verbredingssetje van Krause gebruikt om mijn 1600 klauwen te verbreden.

Ik heb alleen wel de naven af moeten draaien en de binnenkant van mijn ATSjes (het deel wat vlak tegen de naaf valt) omdat het anders niet meer paste!

Met alleen de klauwen verbreden ben je er dus niet, de naaf loopt uit op het deel waar de velg op komt, en dat stuk moet je er dan dus af halen. Hoe je met de velgen uit komt moet je dan zelf ff bekijken, weet niet of dat bij stalen velgen anders is dan bij ATSjes.

Ik heb ook zo'n verbredingssetje van Krause gebruikt om mijn 1600 klauwen te verbreden.

Ik heb alleen wel de naven af moeten draaien en de binnenkant van mijn ATSjes (het deel wat vlak tegen de naaf valt) omdat het anders niet meer paste!

Met alleen de klauwen verbreden ben je er dus niet, de naaf loopt uit op het deel waar de velg op komt, en dat stuk moet je er dan dus af halen. Hoe je met de velgen uit komt moet je dan zelf ff bekijken, weet niet of dat bij stalen velgen anders is dan bij ATSjes.

Ik heb op me c coupe, ook barry klauwen zitten past prima hoor met zowel de 13inch ats classic's, als de 13inch bbs's mahles, en ook de verbrede sr velgen..

Ik heb op me c coupe, ook barry klauwen zitten past prima hoor met zowel de 13inch ats classic's, als de 13inch bbs's mahles, en ook de verbrede sr velgen..

@mantarobin wrote:Ik heb op me c coupe, ook barry klauwen zitten past prima hoor met zowel de 13inch ats classic's, als de 13inch bbs's mahles, en ook de verbrede sr velgen..

ja maar dat is geen staal die zijn weer anders.

@mantarobin wrote:Ik heb op me c coupe, ook barry klauwen zitten past prima hoor met zowel de 13inch ats classic's, als de 13inch bbs's mahles, en ook de verbrede sr velgen..

ja maar dat is geen staal die zijn weer anders.

Verbreed sr is ook staal he haha.

Maar waar woon je ergens in Zuid-Limburg?

Zou wel handig zijn om eerst te weten hoe of wat.

Verbreed sr is ook staal he haha.

Maar waar woon je ergens in Zuid-Limburg?

Zou wel handig zijn om eerst te weten hoe of wat.

oowja dat had ik niet gezien xD, maar wist niet dat verbrede sr velgen ook paste.

ik woon trouwens in Eijsden dus zuidelijkste puntje van limburg dus het is wel een eindje rijden...

Terug
Naar boven