• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klein onderhoud gehad, duur! Wanneer terug?

Zo denk ik er ook over een auto is een gebruiks voorwerp.en ik verlaag me niet aan dit :puke :puke soort mensen die zeggen ik hoop dat hij in de soep draaid of dergelijk . Dat ik hier lees.als hij stuk is dan is dat toch mijn probleem. En loop het goed zoals mijn zafira dan heb ik lekker goedkoop gereden zo denk ik er over . Het bewijs is er hoe goed opel dan wel is he . Oer sterk en minimum aan onderhoud.

als je 10 jaar geen onderhoud en je bent gemiddeld 300 euro per beurt kwijt, en er gaat 's wat kapot, heb je zowieso 3000 euro om uit te geven om iets te laten repareren haha :)

ieder z'n keus of hij onderhoud doet en of niet toch... ik vind wel dat het steeds duurder wordt bij de dealer, en zeker als je dan ziet dat een auto van 5 jaar of ouder korting krijgt... beetje vreemd, want je koopt een nieuwe auto van 35.000 of meer en daar mag je dan duur onderhoud aan doen, terwijl bij een oudere auto het zelfde onderhoud goedkoper is?

De dealers zowel in belgie en nl zijn hun eigen ruiten aan het inslagen . Met hun woeker prijzen aan onderhoud . Soms lijkt het wel diefstal .als hun prijzen wat lager zouden zijn is ne mens sneller geneigd om op onderhoud te gaan nu stellen de meeste mensen hun duur onderhoud uit of slagen er één over.

zoals hier al staat is het maximum onderhoud voor een insignia diesel 1j of 30dkm of wordt eerder aan gegeven door het inteligent onderhouds schema wat je kan raadplegen op het instrument .

ik zelf doe mijn insignia elke 15dkm rij er een 20-23 dkm per jaar .

ik werk voor een dealer gebruik orgineel materiaal voor de wagen + gebruik aditieve die nog meer berscherming tegen metaal contacten .

sommige noemen het gek zijn . ik hou van mijn auto en wil graag dat hij lang mee gaat . ik merk zelfs aan de wagen als er nieuwe onderhouds beurt is aan gebeurt .

want andere doen beslissen ze zelf heb ook veel gevarieerde klanten . die rijden volgens het boekje of er zelf iets van maken . hier kan je alleen tegen zeggen . wij lichten u goed in de rest beslis jezelf volg je de schema's niet dan zijn garantie problemen ook niet ons probleem . en schade volledig aan jezelf te wijten .

een oude auto kon er vroeger allemaal veel beter tegen maar de moderne super fijn afgewerkte techniek van draaiende onderdelen heeft niet veel nodig om hinder te verkrijgen

Net groot onderhoud laten doen bij mijn opel insignia sports tourer 20 diesel 130 pk bij officiële opel dealer (belgie) en ik vond de kost prijs voor een groot onderhoud echt wel mee vallen moest om en bij de 306€ betalen welk Duits merk zal beter doen ik vrees geen enkel.

Ik heb voor ik de insignia 2.0 kocht een Opel astra 1.6 benzine gehad b.j 2000 toen ik de wagen kocht had hij net een grote beurt gehad 86000 km , ik heb er 3.5 jaar mee gereden en liet 1 x per jaar de olie vernieuwen incl. oliefilter verder deed ik er weinig mee ja met apk wat er aan moest gebeuren 1é jaar remleidingen voor , 2é jaar achterveer was gebroken en de wagen reed altijd nooit wat mee gehad , ik ben benieuwd hoe de insignia zich houd , laad uiteraard wel alles geven wat het moet hebben , kijk wel uit waar , denk niet in Nederland daar is het gewoon te duur.

P@rick ik zei niet dat ik het onderhoud van mijn insignia te duur vond , ik zei in Nederland is het gewoon te duur en ik heb een auto gekocht geen vervoer middel. :D

@Franco49 wrote:P@rick ik zei niet dat ik het onderhoud van mijn insignia te duur vond , ik zei in Nederland is het gewoon te duur en ik heb een auto gekocht geen vervoer middel. :D

Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Excuus :thumb

Ik heb vandaag de insignia een grote beurt laten geven , alles was goed ,alleen 1 gloeibougie was stuk ,niks van gemerkt ,maar in totaal was ik incl. de grote beurt 416 euro kwijt en dat viel mij echt mee !

Terug
Naar boven