• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

klein probleempje met de motor (v6)

Knopjes zitten op de ruitenwisserhendel Peet, op het topje van de richting aanwijzer hendel zit de Cruise Control (indien aanwezig)

bij de zafira met navigatie, zitten deze in de radio verwerkt,

Bij onderbreking in de spanning gaat deze automatisch op momentaan verbruik, of als de knoppen worden bediend op het topje van de ruitenwisserhendel.

Dit betekend wel dat de Zafira luxer is dan je denkt, zit een uitgebreide boardcomputer op die dus het momentaan verbruik, gemiddeld verbruik, afgelegde weg, actieradius, buitentemperatuur en reistijd kan weergeven.

Ook doet deze weergeven wanneer het motoroliepeil laag is, ruitensproeier peil laag is, een lampje van de koplamp, achterlicht of remlicht kapot is, remblokken versleten zijn (voor).

Willem

Knopjes zitten op de ruitenwisserhendel Peet, op het topje van de richting aanwijzer hendel zit de Cruise Control (indien aanwezig)

bij de zafira met navigatie, zitten deze in de radio verwerkt,

Bij onderbreking in de spanning gaat deze automatisch op momentaan verbruik, of als de knoppen worden bediend op het topje van de ruitenwisserhendel.

Dit betekend wel dat de Zafira luxer is dan je denkt, zit een uitgebreide boardcomputer op die dus het momentaan verbruik, gemiddeld verbruik, afgelegde weg, actieradius, buitentemperatuur en reistijd kan weergeven.

Ook doet deze weergeven wanneer het motoroliepeil laag is, ruitensproeier peil laag is, een lampje van de koplamp, achterlicht of remlicht kapot is, remblokken versleten zijn (voor).

Willem

als de motortoerental sensor (krukaspositiesensor) kapot is bij de V6 rijdt ze helemaal niet..

en let op, dealers en garages naaien je (of weten het niet, kan ook), als ze uitlezen met de motor uit en hij geeft storing krukaspositiesensor geen signaal (p0335), en dan zeggen dat deze sensor kapot is, deze storing word namelijk ALTIJD weergegeven bij uitlezen met de motor uit.

Vermoed een probleem met de luchtmassameter, gasklep positie sensor, EGR, of vacuum lekkage (meestal resulteren vacuum lekken vrij vlot in storing in de Traction Control).

Willem

als de motortoerental sensor (krukaspositiesensor) kapot is bij de V6 rijdt ze helemaal niet..

en let op, dealers en garages naaien je (of weten het niet, kan ook), als ze uitlezen met de motor uit en hij geeft storing krukaspositiesensor geen signaal (p0335), en dan zeggen dat deze sensor kapot is, deze storing word namelijk ALTIJD weergegeven bij uitlezen met de motor uit.

Vermoed een probleem met de luchtmassameter, gasklep positie sensor, EGR, of vacuum lekkage (meestal resulteren vacuum lekken vrij vlot in storing in de Traction Control).

Willem

Beste Willem,

Bedankt voor de uitleg, inderdaad zat er aan de ruitenwisser een knopje die bediend kan worden precies zoals jij het vertelde, ws heeft mijn man heel per ongeluk iets gedaan tijdens het rijden en is het verzet want nu doet hij het weer gewoon. De Zafira is inderdaad luxer dan we dachten :D.

Ontzettend bedankt kan met een gerust hart op vakantie vannacht.

Groetjes Colette en Wim

Beste Willem,

Bedankt voor de uitleg, inderdaad zat er aan de ruitenwisser een knopje die bediend kan worden precies zoals jij het vertelde, ws heeft mijn man heel per ongeluk iets gedaan tijdens het rijden en is het verzet want nu doet hij het weer gewoon. De Zafira is inderdaad luxer dan we dachten :D.

Ontzettend bedankt kan met een gerust hart op vakantie vannacht.

Groetjes Colette en Wim

excusses voor het verkeerd vermelden van richtingaanwijzer ipv ruitenwisselhendel.

nou rijd ik overigens weer met de vectra en nergens geen problemen meer, raar verhaal.

ik heb natuurlijk al eens een keer eerder gehad dat de motor zo maar uitviel bij te weinig gas en dat soort dingen, had ik ook nooit wat aan gedaan want ging het opeens ook weer gewoon doen.

zit toch ergens iets niet goed denk.

excusses voor het verkeerd vermelden van richtingaanwijzer ipv ruitenwisselhendel.

nou rijd ik overigens weer met de vectra en nergens geen problemen meer, raar verhaal.

ik heb natuurlijk al eens een keer eerder gehad dat de motor zo maar uitviel bij te weinig gas en dat soort dingen, had ik ook nooit wat aan gedaan want ging het opeens ook weer gewoon doen.

zit toch ergens iets niet goed denk.

Tja, heb ''gelukkig'' nergens last van, buiten dat de hele mengsel regeling en uitlaatgas huishouding niet helemaal klopt, nooit met problemen met betrekking tot inhouden uitlvallen etc, heb m nu 7 jaar, en 125.000+km naar groote tevredenheid.

heb wel een kapotte injector gehad en slechte massa verbindingen, deze laatste kan ook voor rare dingen zorgen, onderschat het belang van GOEDE massa verbindingen echt niet.

Mijne is na verbetere van de massa aansluitingen VEEL beter gaan rijden..

Willem

Tja, heb ''gelukkig'' nergens last van, buiten dat de hele mengsel regeling en uitlaatgas huishouding niet helemaal klopt, nooit met problemen met betrekking tot inhouden uitlvallen etc, heb m nu 7 jaar, en 125.000+km naar groote tevredenheid.

heb wel een kapotte injector gehad en slechte massa verbindingen, deze laatste kan ook voor rare dingen zorgen, onderschat het belang van GOEDE massa verbindingen echt niet.

Mijne is na verbetere van de massa aansluitingen VEEL beter gaan rijden..

Willem

ik heb nu een tijdelijke lmm.

hij lijkt wel wat beter te rijden als je kijkt naar het verbruik.

maar ik heb nu wel regelmatig dat als ik met de airco aan rijdt de motor raar loop, beetje schokkend oploopt in de toeren en de tc lampje gaat branden en wil iet meer uit.

dus er is meer aan de hand.

ik heb nu een tijdelijke lmm.

hij lijkt wel wat beter te rijden als je kijkt naar het verbruik.

maar ik heb nu wel regelmatig dat als ik met de airco aan rijdt de motor raar loop, beetje schokkend oploopt in de toeren en de tc lampje gaat branden en wil iet meer uit.

dus er is meer aan de hand.

nou rijd ik vandaag weer is lekker een stukkie over de snelweg gata de motor weer problemen geven.

toeren tal wat blijft hangen of schommelen, en ik merkte ook op de het TC lampje ging branden en kreeg ik ook niet meer uit.

een goed of extra massa leggen, moet je daar dan speciale kabels voor hebben en kan je die gewoon op de originele bevestigings punten aansluiten?

nou rijd ik vandaag weer is lekker een stukkie over de snelweg gata de motor weer problemen geven.

toeren tal wat blijft hangen of schommelen, en ik merkte ook op de het TC lampje ging branden en kreeg ik ook niet meer uit.

een goed of extra massa leggen, moet je daar dan speciale kabels voor hebben en kan je die gewoon op de originele bevestigings punten aansluiten?

meestal als ik de auto start (bij koude motor) loopt hij eerst vrij hoog 2000tpm ofzo is ook wel verschillend. en gaat dan bij warmer worden van de motor langzaam zakken.

ik zat te denken aan een soort automatische choke?, alleen hij loopt dan vaak zo hoog dat ik kan wegrijden zonder gas bij te hoeven geven en dan vindt ik zelfs dat ie te hard rijd om een parkeervak uit te sturen, hij zakt dan dus ook niet bij belasten van de motor.

nu heb ik pas een paar keer gehad, dat de motor juist moeilijk starte, ik moest de sleutel langer vasthouden dan normaal en klom dan langzaam in toeren tot stationair toerental, (dat was wel met koud vochtig weer).

net alsof er 1 of meerdere cilinders niet meehielpen en na een aantal keer rondgaan ineens wel.

zou dit aan de bougie's, kabels of bobine etc. (ontsteking) of juist aan een injector etc.(brandstof) kunnen liggen?

of zou dit net als voorgaande storingen ook te maken kunnen hebben met de lmm, gasklep etc.? misschien dat dit duid op iets specifieks.

een vacuum probleem is het volgens mij niet en de gasklep is ook schoon en carterventielatie is open.

ik zou eigenlijk niet weten hoe oud de bougie's zijn daarom zit ik daaraan te denken, als het iets me de brandstof toevoer te maken zou hebben is een injectie reininger dan een manier of is dat alleen maar rommel.

groeten Peter

Terug
Naar boven