• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kleine schade aan corsa

Goedeavond,

Ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Raoul en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb inmiddels een half jaartje een Corsa C uit 2002 als eerste auto.

Ik heb even een korte vraag.

Ik heb gisteren een kleine schade opgelopen aan mijn corsa C doordat een auto achter mij vanuit stilstand tegen de achterkant van mijn corsa aanreed.

We hebben het schadeformulier ingevuld en ik heb de schade gemeld bij mijn verzekeraar (auto is WA verzekerd).

De schade valt mee en is niet erg storend, de lak op de achterbumper is beschadigd en er zit een kleine deuk in.

Mijn vraag is echter of het mogelijk (en toegestaan) is de schade van mijn corsa te laten taxeren, dit bedrag vervolgens bij de verzekering te verhalen en vervolgens ervoor kiezen de schade niet te laten repareren en dus het geld zelf te houden?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Raoul

Bedankt voor je antwoord!

Mocht ik ervoor kiezen dit toch te doen, hoe gaat dit dan in zijn werk? De schade laten taxeren bij een garage en vervolgens dit meesturen met het schadeformulier? Moet ik bij de verzekering aangeven dat ik het zelf laat taxeren?

Met vriendelijke groet,

Raoul

Schadeformulier eerst opsturen.

Ze zullen dan waarschijnlijk vragen voor foto's van de schade.

Als hun intern expert de schade onder een bepaald bedrag inschat, hoef je niet naar een schadeherstelbedrijf en wordt het zo afgehandeld.

Anders mag je een afspraak voor schade taxatie maken bij een erkende herstelbedrijf en zij sturen het rapport op naar de verzekering.

Kosten zijn voor jouw rekening als je het schade niet bij hun laat herstellen.

Terug
Naar boven