• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kleine vorstellung!!! update 22-02-2013: megaproject!!!

@SiggieTigra wrote:Wel erg heftig allemaal, zowel voor je dochter als voor jou, je vrouw en je zoontje!

What doesn't kill you, makes you stronger!!!

:thumb

Dat is waar, maar het kost ook wel heel veel energie....die moet je ook constant maar op blijven brengen! Maar gelukkig heb je (zo te lezen over de getimmerde boxen) verder genoeg familie en vrienden die voor je klaar staan. :thumb

hey Arnoud.

nog steeds in het buitenland dus :P

leuke wagen heb je aangeschaft kerel!

rijd zelf al paar jaar rond in zo`n ding, met iets ander loge :swear

maar bevalt goed.

succes met je wagen, en veel gemak, en plezier ervan.

en wat betreft je dochter, sterkte met de situatie!

gr uut de krim ;)

@Ghanz wrote:hey Arnoud.

nog steeds in het buitenland dus :P

Hee Hans!!! Ik zag je in de bouwvak nog een keer op de Parallelweg, ik reed op de Hoofdweg richting D'vaart.

En volgens mij heb ik je ook al eens gezien in dat blauwe monster. :jerry

En ja, nog steeds duutser.

Heb de woning wel te koop, we willen buitenaf wonen, lekker vrij.

@Ghanz wrote:

leuke wagen heb je aangeschaft kerel!

rijd zelf al paar jaar rond in zo`n ding, met iets ander loge :swear

maar bevalt goed.

succes met je wagen, en veel gemak, en plezier ervan.

en wat betreft je dochter, sterkte met de situatie!

gr uut de krim ;)

:thumb

Dank, we komen elkaar wel weer eens tegen!!!

hm, dat blauwe monster is nog maar weinig op de weg geweest... maaar...ut kan :D

maaruh veule wille doar, en succes met de eventuele verkoop ;)

Blog is hier gebookmarked, net helemaal doorgelezen! Fijn dat het de laatste tijd beter gaat, want het is knap waardeloos als je dochter steeds weer ziek is / zich niet lekker voelt!

@jeroenk wrote:Blog is hier gebookmarked, net helemaal doorgelezen! Fijn dat het de laatste tijd beter gaat, want het is knap waardeloos als je dochter steeds weer ziek is / zich niet lekker voelt!

:thumb :thumb

Gelukkig zijn we nu meer thuis dan in het ziekenhuis, dat was het eerste jaar bijvoorbeeld echt wel anders. Dat is zo enorm zwaar, lichamelijk en geestelijk.

Begin oktober hebben we weer een gesprek bij de neuropediatrist, maar eens bespreken wat de volgende stappen gaan worden.

Nog niks van de dealert gehoord, zal er zo eens langsrijden... :hmmz

@SiggieTigra wrote:@jeroenk wrote:Blog is hier gebookmarked, net helemaal doorgelezen! Fijn dat het de laatste tijd beter gaat, want het is knap waardeloos als je dochter steeds weer ziek is / zich niet lekker voelt!

:thumb :thumb

Gelukkig zijn we nu meer thuis dan in het ziekenhuis, dat was het eerste jaar bijvoorbeeld echt wel anders. Dat is zo enorm zwaar, lichamelijk en geestelijk.

Begin oktober hebben we weer een gesprek bij de neuropediatrist, maar eens bespreken wat de volgende stappen gaan worden.

Nog niks van de dealert gehoord, zal er zo eens langsrijden... :hmmz

:) !

En wachten is erg vervelend ja :P

@Ghanz wrote:kronemeyer zekers :D

En Hans gaat door voor de opblaasbare koelkast, met vriesvak!

De Vivaro is er trouwens, hij staat op de parkeerplaats

:wub

yeah. opblaasbaar nog wel haha.

maaruh de bus op de dam jha.

nou, nogmaals dan, veulle wille dr met :thumb

Donderdag haal ik de Vivaro op!!!

Ik kan hem morgen al wel ophalen, maar morgen wordt m'n zoontje hier in duitsland op de Grundschule "eingeschult" http://de.wikipedia.org/wiki/Einschulung en gaat voor het eerst dus naar school. Hele happening met kerkdienst, uurtje les en bbq na. Gaat net even iets anders dan in NL...

Morgen dus geen tijd, donderdag met de Signum naar het werk en met de Vivaro naar huis...

:D

Zo staat ie er bij:

23uyazl.jpg

Kenteken is al gereserveerd op NOH-TL388 (TL zijn de initialen van m'n kinderen en 388 is mijn magische getal)

Zou nog ff wat fotootjes plaatsen van de Vivaro...

4tpqqc.jpg

317ikxv.jpg

Inmiddels al een kleine 600km mee gereden en het bevalt prima!!! Mis alleen de cruisecontrol een beetje.

Zondag naar de bijlmer bierbak in A'dam geweest en mooi pal onder de Arena voor het beheerdershokje geparkeerd. Veuls te bange dat ze m'n nieuwe bussie met duitse kentekenplaten te grazen nemen!!! :swear

Volgende stap is vrijstelling van wegenbelasting aanvragen in Duitsland.

Dit kan omdat het busje op naam staat van m'n dochter en die heeft een Schwerbehindertenausweis.

Parkeerkaart is ook aangevraagd, die krijgen we ook wel toegewezen.

Inmiddels de ramen zelf voorzien van folie.

Resultaat bijna perfect, alleen de achterruit heeft een vouw in de folie. Vooralsnog laat ik het zo, als ik me er echt aan ga storen trek ik het er af en doe ik een nieuwe poging.

Ik was toevallig voor nieuwe lampjes bij een autozaak en heb daar gevraagd wat ze voor folie plakken vroegen, ik kwam op zo'n :vertag €400,-(met 2 man, waren toch wel een halve dag bezig) uit, incl. btw en folie. :ass

Dus heb ik maar een rol folie gekocht, zelf 's middags begonnen samen met m'n zwager en tegen het einde van de dag rondom in de folie. Piece of koekie :jerry

Ik had een stuk folie verprutst, dus moest voor de achterruit terug voor een nieuwe rol, vertel ik daar dat ik hem al bijna dicht had geplakt met folie, stonden ze toch wel even raar te kijken.

aebh8l.jpg

vn11k2.jpg

Komend voorjaar op zoek naar een passagiersstoel in plaats van de zitbank en misschien lichtmetalen wielen.

mini update...

Ik irriteerde me eraan dat alles lag te schuiven achterin de Vivaro. Daarbij kwam dat de rolstoel, kamerstoel en sta-orthese nogal last hebben van de bank-goot in de bodem.

Afgelopen week dus een mooi stukje tapijt a €4,-/m2. opgehaald, uurtje passen en meten, nauwkeurig snijden en de mat ligt er superstrak in. De bank-goten heb ik dichtgelegd met stroken tapijt.

Perfect zo, geen geschuif meer, mooie vlakke vloer en ik heb het idee dat het ook wat geluid dempt.

2pove3o.jpg

@RISL wrote:Netjes, ziet er behoorlijk origineel uti :thumb

Vind ik dus ook!

Iemand een idee voor een volledige hoedenplank??? Er is nu zo'n groot gat achter de bank zeg maar, vooral als er niets/weinig in staat.

Moet wel makkelijk eruit gepakt kunnen worden door moeders natuurlijk.

Een standaard hoedenplank komt maar tot de 3e zitrij, maar die bank is er bij ons dus uit en hou je een mooi gat over als je de standaard hoedenplank neemt.

Ik was het nie! :jerry

j7px8o.jpg

Kom vrijdag thuis, meld moeders dat er iets vreselijks gebeurt is, schade aan de bus!

De bulli had na 2 uur op de dam te hebben gestaan besloten er vanaf te rollen en een poertje mee te schampen. :wtf :swear

Waarschijnlijk heeft moeders hem in de vrij laten staan en is hij toch gaan rollen op een gegeven moment.

Dit is niet de eerste keer hier trouwens, moeders heeft de signum ook al eens laten rollen, dat ging gelukkig wel goed. En de buurvrouw heeft de astra H cabrio al eens achteruit laten rollen en die heeft zelfs het huis van m'n buurman geramt.

Even een update op ander niveau, we gaan een non-opel mega-project aan...

We hebben namelijk ons huis mondeling verkocht en gaan waarschijnlijk een boerderij uit 1955 opknappen.

Aangezien we voor ons gehandicapte meisje en mijn vrouw de bestaande woning moeten ombouwen/uitbreiden, zodat ze op de begane grond kunnen wonen, wat vrij kostbaar is om te realiseren, hebben we ook de optie bekeken de tent te verkopen en een lang gekoesterde droom van een boerderijtje kopen en opknappen. Daarom het huis dus maar te koop gezet vorig jaar juli en nu dus spontaan onderhands verkocht. :D

We hadden de hele regio al in de gaten gehouden qua aangeboden boerderijtjes, dus we wisten wat we wilden en wat er te koop staat.

Gisteren een kanshebber bekeken en we gaan een bod doen.

voor:

2gujz2s.jpg

achter:

29c1evd.jpg

oude huis...(wel even wat anders dan de boerderij)

Foto-TCHYTAZ6.jpg

Foto-KUHFGG7T.jpg

heb niet echt recente foto's van ons huidige huis bij de hand, maar gaat om het idee.

Terug
Naar boven