• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

klephoedjes vervangen

• Topic starter Topic starter RAL
  • Startdatum Startdatum

RAL

Post weinig
het volgende probleem en had graag hier een mening over van de experts,

er komt blauwe rook uit de uitlaat als deze koud is nu heb ik de vuldop eraf gehad en hij blaast totaal niet, nu heb ik hier op het forum iets gezien dat je via de inlaat kon zien dat de klep hoedjes lek zijn kan het alleen niet vinden.

is hiervoor een tooltje zodat de koppen kunnen blijven zitten

? en ik 24 van deze kan wissellen.

het gaat over een 2.6 V6 benzine motor.

wie o wie JACK? WIM? help.

Blauwe rook...

Olie is toch zwarte rook?

Benzine is toch Blauw?

Koelvloeistof is wit?

Volgens mij is het gewoon een overvloed aan benzine wat verbrand wordt in je uitlaat, is er iets fout met je "choke loop"?

Maar als je graag je kleprubbers wil vervangen, er schijnt een manier te zijn, dat je luchtdruk in je cilinder zet, waardoor je klep naar boven blijft staan, en dat je dan je rubbers kunt vervangen.

tis wel een rot karweitje heb ik gehoord ;-)

gr rene

Perslucht op de betreffende cilinder zetten (luchtaansluiting maken en op de plek van de Bougie plaatsen)

Druk erop en dan met klepveertang iets in draaien spietjes en schoteltje eruit de klepveer

los halen Kleprubber vervangen en de boel er in om gekeerde volgorde weer plaatsen en dan rustig e de druk eraf halen.

Gr en succes,

Aart

origineel gepost door rpjverhoev

Blauwe rook...

Olie is toch zwarte rook?

Benzine is toch Blauw?

Koelvloeistof is wit?

tis net andersom.

Benzine is zwart (roet)

olie is blauw

Vervangen van de hoedjes idd als boven beschreven.

Eventueel kun je ipv perslucht, een dik touw in de cilinder stoppen als de cilinder in de bovenste stand is.

ook dat voorkomt dat de klep naar beneden kiepert. Wel zorgen dat de kamer helemaal vol is met touw uiteraard ;)

Originally posted by yoyo

Perslucht op de betreffende cilinder zetten (luchtaansluiting maken en op de plek van de Bougie plaatsen)

Druk erop en dan met klepveertang iets in draaien spietjes en schoteltje eruit de klepveer

los halen Kleprubber vervangen en de boel er in om gekeerde volgorde weer plaatsen en dan rustig e de druk eraf halen.

Gr en succes,

Aart

Zo moet het idd. En het is een klerewerkje...

Terug
Naar boven