• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kleppendeksel 2.4 te maken??

imported_piet

Post vaak
een stomme vraag miss maar als er een scheurtje in de kleppendeksel zit van een 2.4 (dacht dat ie aluminium was),is die nog te maken zoja hoe??alu lassen of is er een middel waarmee het scheurtje afgedicht kan worden(kneedbaar metaal bv) wie weet dit:D dan zou ik zeer geholpen zijn heb namelijk nog zo'n deksel liggen maar met een scheur erin omdat degene die hem op die motor had zitten te hard had aangeknald

dat klopt bedoelde het ook eigenlijk wat het beste werkt om te reparen,je kan het wel ff met afdichtkit voor de carterpan dichtmaken maar voor hoelang dat houd is ook natuurlijk weer de vraag:D

een buurman van mij gebruikt een of ander reparatie spul om kleine scheurtjes in brommercarters dicht te maken, ik zal wel ff voor je vragen wat voor een spul dat is;)

Lassen is inderdaad de beste oplossing, maar door de grote warmteontwikkeling moet je hem wel controleren op krom-trekken.

De andere oplossing is dit spul:

klikkerdeklik

Ik heb er een benzinetank mee gerepareerd en een gat van een peilstok in m'n blok mee gedicht (met een slotbout erin).

Terug
Naar boven