• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

klepstoters vervangen

wie kan mij zeggen hoe ik de nokkenas eruit moet krijgen bij mijn opel astra ik heb het geprobeert mar wou niet lukken.

Dit is geen forum zoals problemcar.

Hier stelt iedereen zich eerst ff voor in de daarvoor bestemde topic.

M.v.g. Danny

Nokkenas zelf eruit halen kan alleen met speciaal gereedschap of door het nokkenas huis eraf te halen.

Laat me raden, de 7e nok versleten??

Willem

ja dat kan wel kloppen de 7 versleten maar er is geen andere manier om dat te doen als de kop eraf te halen ,

of met sepciaal gereedschap om de nokkenas te demonteren..

ik weet niet of het lukt hem er zo uit te krijgen ivm ruimte, nokkenas moet er dan van zij uit.

willem

Tandwiel en stroomverdeler er af, luchtfiler verwijderen en dan zou het moeten kunnen maar het is een enorm gehannes. Nokken blijven hangen op de klepstoters en dat lukt je zelfs met 4 handen haast niet.

klopt het is een heel gehannes en dat heb ik al gebrobeert ik ga wel even proberen klepstoters te reiningen met spul wat daar voor op de markt is weet ik niet maar dat zie ik wel en als het helpt.in ieder geval bedankt allemaal voor de tips.gr.bert

denk dan eerder aan een verlsleten nok op de nokkenas.

je kan deze nog als het goed is zien bij openen oliedop, en dan kan je zien dat ie versleten is..

anders nokken checken dmv klepdeksel verwijderen..

Overmatige slijtage nok 7 op nokkenas is een kwaal van deze 8 kleppers.

Willem

wel vreemd als jij zegt kwaal van 8v de vorige motor 268.ooo km mee gereden op g3gas en nooit geen last van gehad maar goed nu een andere motor erin gezet en nu dit maar zal wel even kijken .bert

C16NZ toevallig???

die hadden er zo goed als geen last mee.

de X motoren helaas meer als de C motoren.

Mijn C16NZ heeft 450.000km gedraait zonder tikken....

Nokkenas hoeft er niet uit om de stoters te vervangen...!!!

Daarvoor is een plaat die met 2 M6 bouten je klepveer indrukt , daarna kan de sleper weg en kan je de stoter eruit trekken...

met dit soort dingen kan je het je zelf net zo moeilijk maken als je wilt... is originele tooling voor!!!

Terug
Naar boven