• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

klepstoters vervangen

ik heb daar helaas geen ervaring mee.

Ik heb wel meerdere keren enkel nokkenashuis los gehaald zonder de cilinderkop te lichten, zonder latere problemen van een lekke koppakking bij diverse opel 8V motoren.

zolang de kop goed stil blijft liggen hoef je de koppakking niet mee te vervangen in princiepe.

maargoed, dat is niet de officiele manier.

Willem

en hoelang kun je ongeveer door rijden met tikkende klepstoters .

en wat gebeurd er als het stuk loopt?

ben inmiddels op zoek naar een andere auto maar ja dat gaat niet 1 2 3.

dus hoeveel tijd of km heb ik nog heeft iemand daar een idee van.gr.bert.v

Lang, veelal.

Zolang alle cilinder voldoende Compressie hebben zou ik me er niet druk om maken.

Willem

bij nader in zien zijn nokkenas ook versleten 6 van de acht zijn ingesleten en twee nog goed.weet ik iemand of je die nokkenassen ook nieuw kan kopen of tweedehands en wat ze ongeveer kosten.gr.bert.v

ik ga de nokkenas vervangen maar die kop bestaat uit twee delen en hoe krijg je die van mekaar gaat makkelijk of is moeilijk weet iemand dat.gr.bert.v

Dat tooltje stelt niet veel voor meen ik te weten.

Het is lang geleden dat ik hem heb gezien .

Het is een strip metaal 30*6 bijvoorbeeld die je van klepdekselbout naar klepdekselbout laat lopen, gaten daarvoor erin.

Endaaronder moet iets komen wat die klepsleper naar onder drukt.

DAt moet je zelf even bekijken ,helaas.

Ik weet ook niet zeker of je er een of 4 moet hebben om de as eruit te halen.

Begin jaren 90 waren die nokkenassen niet aan te slepen.

Slecht kwaliteit olie(lage vlaktedruk) dikke olie(te hoge druk in de klepstellers) waren de oorzaak.

Een modificatie in die tijd was(heel erg beunhaas vondt ik toen iig)een gat boren in het aluminium bij de verdeelkap.

Het werkte in elk geval wel.

de methode om het hele huis eraf te halen vindt ik erg riskant.

Vaak buj te bange, maar soms te onvoorzichtig.

nou heb inmiddels de nokkenas vervangen en ook de klepstoters en de tuimelaars .de nokkenas was ingesleten en 1 klepstoter was kapot en de tuimelaars waren bijna allemaal ingesleten . maar met de nieuwe spul erin lopt hij weer mooi rustig en geen getikker meer.gr.bert.v

Terug
Naar boven