• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kleur koelvloeistof

Als ik bij mijn Zafira koelvloeistof moet aanvullen doe ik dat meestal met de kroonoil Coolant SP 12++ (Rood/Lila).

Nu moest ik weer bijvullen, nadat er laatst correctief onderhoud aan het koelsysteem was uitgevoerd door de garage. Nu viel mij op dat de nieuwe Coolant SP 12 ++ koelvloeistof die ik gekocht heb blanco van kleur is, terwijl dit tot nu toe altijd roze-achtig was. Is dit verouderde koelvloeistof ofzo?

In de opel garage hebben ze ook een rood-achtige vloeistof gebruikt, dus elkaar ' bijten' zal het wel niet.

Ik heb nog geen blanco vloeistof gezien !

Roze/rood is G12

Blauw is G11

Deze 'bijten' elkaar niet , maar G11 in een auto waar G12 in hoort , daar kan je lekkage door krijgen.

Ik heb nog geen blanco vloeistof gezien !

Roze/rood is G12

Blauw is G11

Deze 'bijten' elkaar niet , maar G11 in een auto waar G12 in hoort , daar kan je lekkage door krijgen.

Terug
Naar boven