• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kleurcode achterhalen dmv chassisnummer?

@win

Lid
Ik kan in mijn ( geimporteerde) Astra G nergens de kleurcode vinden.

Gekeken in rechter B-stijl, onder de motorkap, in de kofferbak, maar nergens de kleurcode te vinden.

Ook in de (duitse) papieren staat alleen de kleur "zwart" vermeld.

Kan ik ergens de kleurcode achterhalen dmv chassisnummer oid?

Wie weet een oplossing?

OPELCODE-1.jpg

Ik kon het ook niet vinden, bij mij zat het in de motorruimte tegen het schutbord boven de wielkast. Goed kijken, ergens moet ie er zijn.

Op 1 & 3 vind je de kleurcodes.

Als je niks kan vinden, mag je wel gaan afvragen of je wagen wel in orde is...

@Win, Inderdaad via chassienummer kun je achterhalen welke kleur code jouw auto zal zijn. Maar op een van de plakken wat hierboven is beschreven zou toch echt de stickers moeten zitten.

waar de kleur code opstaat. Mensen die TIS (Opel programma) hebben kunnen als ze jouw chassis nummer invoeren je kleur code en compleet gegevens achterhalen.

Vul op die site je chassie nummer in en je ziet welke kleur code jouw auto heeft.

http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/" onclick="window.open(this.href);return false;

@@win wrote:Ik kan in mijn ( geimporteerde) Astra G nergens de kleurcode vinden.

Gekeken in rechter B-stijl, onder de motorkap, in de kofferbak, maar nergens de kleurcode te vinden.

Ook in de (duitse) papieren staat alleen de kleur "zwart" vermeld.

Kan ik ergens de kleurcode achterhalen dmv chassisnummer oid?

Wie weet een oplossing?

@Dolby wrote:Mensen die TIS (Opel programma) hebben kunnen als ze jouw chassis nummer invoeren je kleur code en compleet gegevens achterhalen.

Vul op die site je chassie nummer in en je ziet welke kleur code jouw auto heeft.

http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/" onclick="window.open(this.href);return false;

denk niet. (niet voor mijn corsa c)

Zwart voor Astra G

Zwart Uni 20C - 87L 12-1998 / 06 - 2000?

Saphirschwarz Mineraleffekt 20R - 2HU 02-2002 / 02 - 2004

Novaschwarz Metallic 266 - 81L 03/1998 / 11/1998

Mitternachtsschwarz Metallic 298 83L, 3AU 12/98 - 01/02

Als het echt te moeilijk is om deze te ondanks alles te achterhalen, kan je nog steeds even de opel-dealer bellen, zij weten binnen 2 minuten wat jouw kleurcode is.

Succes!

Terug
Naar boven