• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kleurcode C-ascona

hallo allemaal,

Wie weet hoe het werkt met de kleurcodes???

Moet/wil wat plekjes bijwerken aan de asci + grilletje spuiten, maar natuurlijk wel met de juiste kleur ;)

Nu staat op het plaatje kleur "057" (met daarvoor nog een lang nummer), dit is natuurlijk een Opel kleurnummer denk ik zo. Hoe is te achterhalen wat het matchende kleurnummer is van spuitbusverf zodat ik gewoon een busje kan halen bij de automaterialenzaak?

tips welkom :)

Automaterialenzaken hebben een boek met codes. Wel even je tankklepje meenemen om te vergelijken want soms zijn er wel 4 kleurvarianten per kleur.

Automaterialenzaken hebben een boek met codes. Wel even je tankklepje meenemen om te vergelijken want soms zijn er wel 4 kleurvarianten per kleur.

Tot zover ik zien kan staat het getal "057" niet voor de kleur lak.

Op de site zie je de kleurcodes.

Tot zover ik zien kan staat het getal "057" niet voor de kleur lak.

Op de site zie je de kleurcodes.

Terug
Naar boven