• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klok/tijd en sleutel

jaro

Lid
Ik weet niet of het zo zeer een elektrisch probleem is maar de klok in mijn Zafira B geeft zeer vaak een verkeerde tijd aan. Stop ik en draai het contact uit, start weer dan staat hij goed. Ben ik daarna bv even in een winkel geweest en start hem weer dan is de kans groot dat de tijd weer helemaal verkeerd staat.

Geen idee waar het aan kan liggen.

Iemand een oplossing want het is knap waardeloos.

Dan gelijk nog maar een ander ding.

Mijn reservesleutel ging kuren vertonen (wordt gebruikt door mijn vrouw).

Een paar keer startte de Zafira niet, ging wel op contact maar daarna hield het op.

Toen gingen ook de portieren niet meer open.

Batterij gecontroleerd maar die is vol.

Wat me wel gelijk opviel was dat er in deze sleutel blijkbaar geen los identificatie chipje zit.

Is zwaar irritant want hoe kan je nu de auto starten als het batterijtje leeg is en je de portieren geopend heb met de sleutel ipv de afstandsbediening?

Dit was nu dus het geval, mijn vrouw had het portier geopend met de sleutel en starten, vergeet het maar.

Iemand enig idee wat er met de sleutel aan de hand kan zijn?

Is door de vorige eigenaar blijkbaar alleen als reservesleutel gebruikt want hij ziet er nog als nieuw uit.

Terug
Naar boven