• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

klopsensor astra F ?

zoals getypt heeft de NZ deze niet.

ik type: Misschien een NZ onderblok, deze heeft in sommige gevallen geen plaats voor de Klopsensor (geen voorbereiding)

Willem

dit zijn de foutcodes die ik krijg

npj50l.jpg

Daar heb ik nog niet naar gekeken, ik heb ze wel gewist, als hij weer een keer langskomt zal ik eens kijken of ze er weer instaan maar ik vermoed van wel want volgens mij heeft de garage een maand of wat geleden ze ook al eens gewist.

Daar heb ik nog niet naar gekeken, ik heb ze wel gewist, als hij weer een keer langskomt zal ik eens kijken of ze er weer instaan maar ik vermoed van wel want volgens mij heeft de garage een maand of wat geleden ze ook al eens gewist.

> Even op zoek geweest naar de Code p1602:

- ik denk je eens een andere Computer moet gaan zoeken:

p0325: MAP sensor, Storing in Circuit: MAP sensor kapot, bekabeling onderbroken.

p1602: Klopsignaal RAM fout: Motorcomputer kapot.

p0130: Lambda sonde, Storing in Circuit: Lamba sensor kapot, onderbreking in bekabeling, motorkomputer kapot

Willem

> Even op zoek geweest naar de Code p1602:

- ik denk je eens een andere Computer moet gaan zoeken:

p0325: MAP sensor, Storing in Circuit: MAP sensor kapot, bekabeling onderbroken.

p1602: Klopsignaal RAM fout: Motorcomputer kapot.

p0130: Lambda sonde, Storing in Circuit: Lamba sensor kapot, onderbreking in bekabeling, motorkomputer kapot

Willem

Hij rijdt nog gewoon wel, en ik denk dat voor een auto van 750 euro een nieuwe computer ook te prijzig zal zijn, moet hij er maar mee blijven rijden tot hij echt stil komt te staan :-)

Hij rijdt nog gewoon wel, en ik denk dat voor een auto van 750 euro een nieuwe computer ook te prijzig zal zijn, moet hij er maar mee blijven rijden tot hij echt stil komt te staan :-)

kost je rond de 100 euro, let wel op of de auto startonderbreker heeft of niet, computers van een met of een zonder zijn niet uit te wisselen, en als ie startonderbreker heeft heb je de sleuteltransponder en de lezer onder het contact slot erbij nodig.

Willem

kost je rond de 100 euro, let wel op of de auto startonderbreker heeft of niet, computers van een met of een zonder zijn niet uit te wisselen, en als ie startonderbreker heeft heb je de sleuteltransponder en de lezer onder het contact slot erbij nodig.

Willem

@wim-v6 wrote:kijk dat zijn prijzen, gaf mijn bek ook maar een gooi hoor qua geschatte prijs.

willem

Snap ik, als je naast alles van Opel weten ook nog alle prijzen moest weten van elk onderdeel, dan wordt het wel wat veel he ;)

Terug
Naar boven