• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Km teller

@corsa14slow wrote:Het W getal is voor mechanische en het K getal Elektrisch (net ff search gebruikt) dus een W tellerunit halen gaat niet werken ivm mechanisch/elektrisch.

ook begint een elektrische teller bij 0km en een mechanische bij 20km..

en over teller terugdraaien heb ik hier en daar wel wat over gehoord, vaak is het zo als je het asje los haalt het voor geen mogelijk er weer in wilt, en dat de cijfers niet meer mooi recht staan...

edit:

wat en hoe over het getal weet ik niet helemaal zeker, denk dat die staat voor de km's dus evt afwijkingen etc.

het beste blijft natuurlijk het zelfde code zoeken.

Oke bedankt, dus asje loshalen heeft wel een risico..

Het moet kunnen, lijkt me. Als je er de tijd voor neemt natuurlijk! :-P

Dan ga ik opzoek naar een K letter + cijfers die in de buurt komen..

Moest jij op de sloop de teller er zelf uitschroeven of lag hij al op de plank?

de nieuwe teller lag toen ik hem vond los in een Corsa waar volgens mij een bijna compleet interieur bij in lag van een andere corsa king:

de nieuwe teller lag toen ik hem vond los in een Corsa waar volgens mij een bijna compleet interieur bij in lag van een andere corsa king:

jup, klopt zijn het zelfde. sommige luitjes hebben er zelfs een astra teller in geplaatst, geen idee hoe en wat maar dat ziet er ook niet verkeerd uit ;)

jup, klopt zijn het zelfde. sommige luitjes hebben er zelfs een astra teller in geplaatst, geen idee hoe en wat maar dat ziet er ook niet verkeerd uit ;)

@corsa14slow wrote:jup, klopt zijn het zelfde. sommige luitjes hebben er zelfs een astra teller in geplaatst, geen idee hoe en wat maar dat ziet er ook niet verkeerd uit ;)

Er rijden ook wel B'tjes rond met digidash. Da's dan ook wel weer tof!

@corsa14slow wrote:jup, klopt zijn het zelfde. sommige luitjes hebben er zelfs een astra teller in geplaatst, geen idee hoe en wat maar dat ziet er ook niet verkeerd uit ;)

Er rijden ook wel B'tjes rond met digidash. Da's dan ook wel weer tof!

ik ga morgen kijken op mijn stage staan er een stuk of 5 dus zal er wel één met elek teller en toeren heeft haha ;d

en digi vind ik ook maar zou het niet willen hebbe (:

ik ga morgen kijken op mijn stage staan er een stuk of 5 dus zal er wel één met elek teller en toeren heeft haha ;d

en digi vind ik ook maar zou het niet willen hebbe (:

@corsa14slow wrote:wat en hoe over het getal weet ik niet helemaal zeker, denk dat die staat voor de km's dus evt afwijkingen etc.

Heb wat gevonden betreft de cijfertjes na het W/K getal ...

Meestal staat er ergens op de wijzerplaat v/d snelheidsmeter een letter met een getal, bijv. W=803. Dit heeft met de overbrenging in de meter te maken.

Indien dus de meter is vervangen door een exemplaar met een ander W-getal, heb je dus je verklaring van de afwijking.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=97148" onclick="window.open(this.href);return false;

Je hebt dus wel gelijk! king:

@corsa14slow wrote:wat en hoe over het getal weet ik niet helemaal zeker, denk dat die staat voor de km's dus evt afwijkingen etc.

Heb wat gevonden betreft de cijfertjes na het W/K getal ...

Meestal staat er ergens op de wijzerplaat v/d snelheidsmeter een letter met een getal, bijv. W=803. Dit heeft met de overbrenging in de meter te maken.

Indien dus de meter is vervangen door een exemplaar met een ander W-getal, heb je dus je verklaring van de afwijking.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=97148" onclick="window.open(this.href);return false;

Je hebt dus wel gelijk! king:

Terug
Naar boven