• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

KM vreter Corsa.

we hebben hier de 1.5 en de 1.5td gehad. Laat de 1.5 maar links liggen want die is echt enorm traag. De 1.5td kan wel goed met het verkeer mee en de blokjes zijn haast niet kapot te krijgen. 1 op 20 rijden is makkelijk te doen met die blokjes.

@CorsaB5drsX14XE wrote:Gewone 1.2 of 1.0 facelift model niks? Kan je ook mega zuinig meerijden, en fijnere wegenbelasting.

(1.2, 100 km per dag, schommelt op 195 brede 16 inchers tussen 1:17 en 1:19)

Vanaf 97 modelletje.

Van een oud baasje, lekker weinig km.

Diesels hebben std. natuurlijk veel gelopen, blok en bak kunnen t best aan, maar bedenk ook dat de auto zelf ook lekker versleten is. (exterieur, interieur)

Nou daar ben ik normaal ook van, en dan de 1.2, iets meer puf op de autobaan al is dat dus niet de prioriteit. Maar we rijden er dan dermate veel km's mee dat diesel echt goedkoper is. We hebben ook zitten denken aan een 106 1.9 d, licht en goede motoren, maar ze vind dat weer niks, ze heeft onlangs in de Hyundai van d'r ouders gereden (overgestapt na diverse Opels) en ze vind onze 13 jaar oude Astra veeel fijner rijden dus nu wil ze alleen een Opeltje want de rest deugt niet, en ik roep natuurlijk ook al zolang ze me kent ik niks anders als een Opel wil dus dat krijg ik niet verkocht als ik zeg dat een peugeot ook goed is.......en bij Opel dan is de b corsa in diesel uitvoering het meest betaalbaar qua aanschaf en verbruik dacht ik zo.

Het zal zeer waarschijnlijk een 1.5 td worden, we hebben er al diverse in de peiling maar goed, buiten de mindere prestaties, is een gewone 1.5 en 1.7 wel betrouwbaar? En ik kan nergens vinden of een facelift model minder roestgevoelig is, omdat Opel rond die periode carrosserieën is gaan galvaniseren. Dus is een facelift model een aanrader wat roest betreft of juist niet? Of maakt het niet uit...?

@CorsaB5drsX14XE wrote:Gewone 1.2 of 1.0 facelift model niks? Kan je ook mega zuinig meerijden, en fijnere wegenbelasting.

(1.2, 100 km per dag, schommelt op 195 brede 16 inchers tussen 1:17 en 1:19)

Vanaf 97 modelletje.

Van een oud baasje, lekker weinig km.

Diesels hebben std. natuurlijk veel gelopen, blok en bak kunnen t best aan, maar bedenk ook dat de auto zelf ook lekker versleten is. (exterieur, interieur)

Nou daar ben ik normaal ook van, en dan de 1.2, iets meer puf op de autobaan al is dat dus niet de prioriteit. Maar we rijden er dan dermate veel km's mee dat diesel echt goedkoper is. We hebben ook zitten denken aan een 106 1.9 d, licht en goede motoren, maar ze vind dat weer niks, ze heeft onlangs in de Hyundai van d'r ouders gereden (overgestapt na diverse Opels) en ze vind onze 13 jaar oude Astra veeel fijner rijden dus nu wil ze alleen een Opeltje want de rest deugt niet, en ik roep natuurlijk ook al zolang ze me kent ik niks anders als een Opel wil dus dat krijg ik niet verkocht als ik zeg dat een peugeot ook goed is.......en bij Opel dan is de b corsa in diesel uitvoering het meest betaalbaar qua aanschaf en verbruik dacht ik zo.

Het zal zeer waarschijnlijk een 1.5 td worden, we hebben er al diverse in de peiling maar goed, buiten de mindere prestaties, is een gewone 1.5 en 1.7 wel betrouwbaar? En ik kan nergens vinden of een facelift model minder roestgevoelig is, omdat Opel rond die periode carrosserieën is gaan galvaniseren. Dus is een facelift model een aanrader wat roest betreft of juist niet? Of maakt het niet uit...?

@loodgieter wrote:als je wil gaan dieselen MERCEDES liest een 250D oldtimer :D

Geen belasting en superdegelijk ;)

Jah maar ik zie mijn vriendin dat eerlijk gezegt niet besturen, vooral als je er een zonder stuurbkrachtiging hebt ofzo, haha. Nee het moet klein zijn...formaatje Astra vind ze eigenlijk wel het maximum.

@loodgieter wrote:als je wil gaan dieselen MERCEDES liest een 250D oldtimer :D

Geen belasting en superdegelijk ;)

Jah maar ik zie mijn vriendin dat eerlijk gezegt niet besturen, vooral als je er een zonder stuurbkrachtiging hebt ofzo, haha. Nee het moet klein zijn...formaatje Astra vind ze eigenlijk wel het maximum.

Corsa 1200 of 1400 kopen met weinig km's en dan een G3 LPG installatie erin. Kost wat meer in aanschaf maar rijdt heel erg goedkoop, wegenbelasting in drenthe: 15€ meer dan benzine / kwartaal. Gebruik bij een X14SZ op de snelweg 1:11.5, een X12XE komt ongeveer op 1:13 uit.

Corsa 1200 of 1400 kopen met weinig km's en dan een G3 LPG installatie erin. Kost wat meer in aanschaf maar rijdt heel erg goedkoop, wegenbelasting in drenthe: 15€ meer dan benzine / kwartaal. Gebruik bij een X14SZ op de snelweg 1:11.5, een X12XE komt ongeveer op 1:13 uit.

Terug
Naar boven