• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

knakken in het stuur

rooidraakje

Post weinig
ik heb een vraagje

als ik de bocht naar links ga met mijn auto dan lijkt het wel of dat mijn auto over een dood punt heen moet

als ik me stuur draai naar links dan voel ik een klein knakje maar verder voel ik niks als ik naar rechts ga gaat het gewoon

wat kan dit zijn

groetjes berry

jah heb ik gecheckt en die is goed

maar het rare is hij doet het alleen als ik een bocht naar links wil maken dan is het net of dat je hem over een dood punt moet trekken dus hij houd een beetje tegen en dan knak en draai je hem door

groetjes berry

Het kan ook heel goed de welbekende kruiskoppeling zijn. laat je dus geen praatjes aan praten. want het kan een veel goedkoper probleem zijn.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn B1, maar dit bleek aan de sleepring voor airbag en radiobediening te liggen. Maar ik zie een A als foto, en ik weet niet of die ook radio en of airbag heeft op het stuur. Ik heb toen de sleepring vervangen, en probleem opgelost. Er kwam toen ook een los stukje zwart kunststof uit, waar ik de oorsprong niet van kon vinden. Maar sindsdien is het probleem weg.

Overigens dacht ik ook eerst dat het aan de stuurbekrachtigings pomp lag, maar dat was dus niet zo.

we hebben het gevonden was al vroeg bij de garage is een maat van me die heeft een eigen garage alles nagekeken en konden niks gevonden krijgen

hij zegt op een gegeven moment van ik zal jou banden eens oppompen want die zien er een beetje slapjes uit

hij opgepompt en eigenlijk zijn we gaan rijden en het knakken is verdwenen dus we hebben het idee dat de bandenspanning telaag was hij stond op 1.9

alleen hebben we wel gezien dat de aandrijfashoes ergens lekt klein gaatje want hij was wat nattig

en nou weet ik nie of die je aandrijfashoes zelf kunt vervangen en waar je allemaal op moet letten

groetjes berry

Terug
Naar boven