• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

knipperlicht comfort module maar hoe?

tijne

Post weleens wat
beste,

heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een knipperlicht comfort module in een vectra b? ik heb hem aan gesloten volgens het schema. dan werkt het wel maar het knipperlicht rele in de zekkerringen kast slaat compleet op hol.

wie heeft hier ervaring mee?

gr martijn

dat kan wel kloppen, je hebt geen knipperautomaat op de Vectra-B.

Knipperlicht word gestuurd vanuit de Multitimer.

Knipperlicht hendel krijgt en stuurt een Constante 12Volt door, bij oudere systemen is dat knippersignaal.

Willem

Of terwijl het gaat niet werken. Jammer dat hij is verkocht als speciaal voor de vec b

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Als je de hendel even naar benede of boven beweegt zou hij 3x moeten knipperen

ja maar als ik dat doe begint het orginele relais dus kompleet te flippen. gok dat dat niet lang goed gaat

Je kan dan een diode er tussen zetten of van het relais de aansluiting van de spoel gebruiken. Een diode laat spanning in 1 richting door.

dat gaat niet werken. als het orginele relais de verlichting niet direct aanstuurt gaat hij knipperen in het ritme van een kappote lamp.

Ik heb het nu alleen over het aanpassen van de draad van de module. De bestaande bedrading zou ik zoveel mogelijk in tact laten. De diode zou je dus tussen de uitgangsdraad zetten.

Als ik trouwens naar deze module kijk wordt het tussen de lampdraden geplaatst. De module weten wanneer er richting wordt aangegeven (input) en de lampen aansturen (output). Hoe werkt dat bij jouw module?

Update

als het orginele relais de verlichting niet direct aanstuurt gaat hij knipperen in het ritme van een kappote lamp.

Dan zou je een weerstand met een lage waarde over de inputdraden kunnen plaatsen. Dan is het net alsof er een gloeilampje aangesloten is. Dat is eigenlijk iets waar de ontwikkelaar van de module rekening mee had moeten houden.

Die heb ik. Maar hij neemt het knipperlicht geheel over. Dus de lampen gaan knipperen op de orginele relais en op dit relais resultaat lampen blijven bijna branden

IMG_1874.JPG

Heb je de draden tussen originele relais en de lampen doorgeknipt?

Terug
Naar boven