• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Knipperlicht zijpaneel Astra J vervangen/demonteren

RML

Lid
Mijn knipperlicht in het zijpaneel heeft groene aanslag aan de binnenkant wat ik wil schoonmaken. Is geen gezicht op een witte auto natuurlijk.

Maar geen idee hoe ik hem kan demonteren, weet iemand dat toevallig?

Bedankt, ik ga dit proberen, had het voor deze vraag al geprobeerd maar met waarschijnlijk te weinig kracht.

Ik wist niet dat er verschillende knipperlichten waren voor de J. Behalve dan tussen de types.

Schoonmaken is volgens mij alleen nodig bij de rand tussen doorzichtig plastic en zwart plastic. Dus dat ga ik even proberen.

Als je je knipperlicht naar voren of naar achter duwt (weet het ff niet meer) en dan naar buiten duwt, kan je hem er uit halen. Is ff een lastig klusje, maar als je eenmaal weet hoe het zit, is het in 5 minuten gepiept. Weet overigens niet of schoonmaken te doen is, aangezien dit een 'gesloten' kapje is met een gat voor het lampje (erg klein).

In de rijrichting duwen en naar buiten klikken vanaf de kant die naar de achterkant wijst. Dat s tenminste zo bij de gtc. Weet niet of dat voor de hatchback en de sports tourer ook geldt.

Terug
Naar boven