• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Knipperlichten vervangen CorsaB

Black kiwi

Post weinig
Ik heb op marktplaats meerdere setjes zij-knipperlichten gevonden in een mooiere kleur dan het huidige oranje (bv groen/ smoke / wit) voor mijn Corsa B uit 2000.

Ik ben alleen niet zo'n held qua dingen uitproberen..dus ik vraag mij af of iemand al eens zo'n setje heeft vervangen.

Met de motorkap open kom je in ieder geval niet in de buurt..en vanaf de wielkasten ook niet. Is dit een model wat van binnen vast zit, of is het helemaal van buitenaf te vervangen?

Bedankt dan, ik ga morgen meteen eens uitproberen of ik hem er ook uit krijg. Blijft alleen de smaak-vraag over..welke kleur :P

Ik heb ze vervangen door witte kinpperlichten :D

Aan de zijkant zit een opening waar je met een dun schroevendraaiertje in kan, zo druk je het klem mechanisme na achteren en wip je hem er zo uit. wel opassen dat hij niet breekt, en dat je je lak niet beschadigd met de schroevendraaier ;)

Zo heb ik het gedaan :P ;)

daarom druk ik zo opzij, dan beschadigd de lak niet....

heb zelf zwarte in de blauwe combo, alleen deze zijn mij iets te zwart voor het mooie, die van mijn onderdelenboer zijn meer Smoke / grijs, en dat had mooier geweest.

Deze komen van Westuning.

Willem

wel opassen dat hij niet breekt, en dat je je lak niet beschadigd met de schroevendraaier ;)

doekje tussen schroevendraaier en carrosserie, dan voorkom je dit

Vandaag eens geprobeerd. Ik krijg hem met het schroevendraaiertje er zo'n halve cm uit. Genoeg om te zien dat er alleen een wit stuk plastic naar binnen loopt, en er 2 zwarte stukjes rubber omheen zitten - tussen knipperlicht en lak. Geen knopje/pinnetje gezien dus ook niets geforceerd.

Terug
Naar boven