• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Knipperlichten zijkanten auto verplicht???

@ jethro

Ik heb m'n auto in maart zo goed laten keuren. Hoor wel vaker dat de auto zo gewoon goed gekeurd wordt. Dag erna gekeken naar de stelmotor van de koplamp, bleek gewoon los stekkertje te zijn.

Schakelaar eruit was meer werk en is inderdaad officieel de juiste manier.

Nee dat niet. Mocht ik er niet mee door de apk komen, dan knutsel ik wel een klein oranje ledje in mijn spiegels ;)

Nee dat niet. Mocht ik er niet mee door de apk komen, dan knutsel ik wel een klein oranje ledje in mijn spiegels ;)

Wat ik weet van vroeger is dat als je een trekhaak heb,zijknippers verplicht.Maar deze 'oude' regel gaat niet meer op dus.

Wat ik weet van vroeger is dat als je een trekhaak heb,zijknippers verplicht.Maar deze 'oude' regel gaat niet meer op dus.

Nope helaas...

trekhaak en zonder zijknippers, ben altijd vloeiend door de APK gekomen, dus hoe dat zit weet ik dan ook niet.

auto uit 1993

Mijn kadett uit 1985 had ook trekhaak en geen zijknippers, ook nooit problemen

Mijn kadett erna 1990 station, ook trekhaak en geen zijknippers.. nooit afgekeurd

Willem

@wim-v6 wrote:Nope helaas...

trekhaak en zonder zijknippers, ben altijd vloeiend door de APK gekomen, dus hoe dat zit weet ik dan ook niet.

auto uit 1993

Mijn kadett erna 1990 station, ook trekhaak en geen zijknippers.. nooit afgekeurd

Willem

Zijknipper, alleen verplicht als er een aanhanger/caravan is aangekoppeld.

Nope helaas...

auto uit 1993

Willem

Blijft gewoon nog steeds afhankelijk van je keurmeester...

Ik kreeg alleen de opmerking 'als er gaten zitten, er ook richtingaanwijzers in moeten zitten'. Meestal gaat zo'n apk zo snel voor die gasten, dat ze er zo langs gaan. Staan niet stil bij dit soort dingen hoor (auto van na '97 dus dit moet wel,dit niet...) Iig niet in het geval van zijknippers. Hoor er bij mij niets meer van, gaten zijn bij mij ook dicht gelast.

@wim-v6 wrote:Nope helaas...

auto uit 1993

Willem

Zijknipper, alleen verplicht als er een aanhanger/caravan is aangekoppeld.

@TWA wrote:Blijft gewoon nog steeds afhankelijk van je keurmeester...

Ik kreeg alleen de opmerking 'als er gaten zitten, er ook richtingaanwijzers in moeten zitten'. Meestal gaat zo'n apk zo snel voor die gasten, dat ze er zo langs gaan. Staan niet stil bij dit soort dingen hoor (auto van na '97 dus dit moet wel,dit niet...) Iig niet in het geval van zijknippers. Hoor er bij mij niets meer van, gaten zijn bij mij ook dicht gelast.

De latere Golfjes 2 hadden standaard gaten voor zijknippers, zat er alleen zo'n wolfsburg plaatje ingedrukt, en dan die gasten maar zeggen dat ze een Wolfsburg editie hadden, terwijl de Golf-C diesel van mijn Nischtje hetzelffde plaatje er origineel op had zitten, dat apparaat was zo kaal als t maar kon...

dan zitten er toch ook gaten voor zijknippers, welliswaar afgedekt met (origineel) kapje..

Willem

Blijft gewoon nog steeds afhankelijk van je keurmeester...

@TWA wrote:Blijft gewoon nog steeds afhankelijk van je keurmeester...

De latere Golfjes 2 hadden standaard gaten voor zijknippers, zat er alleen zo'n wolfsburg plaatje ingedrukt, en dan die gasten maar zeggen dat ze een Wolfsburg editie hadden, terwijl de Golf-C diesel van mijn Nischtje hetzelffde plaatje er origineel op had zitten, dat apparaat was zo kaal als t maar kon...

dan zitten er toch ook gaten voor zijknippers, welliswaar afgedekt met (origineel) kapje..

Willem

Hahahaha dik! Mooi bedacht. Dacht zelfs dat er in t rapport staat dat, indien aanwezig, de deuren geen speling mochten hebben?

Of is dat alweer een oude regel...want dan haal je ze er gewoon uit :jerry

Hahahaha dik! Mooi bedacht. Dacht zelfs dat er in t rapport staat dat, indien aanwezig, de deuren geen speling mochten hebben?

@TWA wrote:Hahahaha dik! Mooi bedacht. Dacht zelfs dat er in t rapport staat dat, indien aanwezig, de deuren geen speling mochten hebben?

Die regel staat niet in het boek.

Terug
Naar boven