• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

knop schakelpook

itsthedch

Post weleens wat
hey allen,

mischien een domme vraag,

ik wil mijn schakelpookhoes vervangen

maar de schakelpookknop kun je die er gewoon afdraaien?

beter even vragen voor ik iets sloop he :jerry

eindresultaat!

het is me niet gelukt de knop er af te krijgen.

dus ik heb het volgende gedaan.

de kant die over de knop heen moet zit een tyrapp daar heb ik de stiksels een stukje losgemaakt zodat hij er wel over heen kan,

vervolgens alles gemonteerd zoals het moet.

aan de binnenkant alles weer dichtgenaait (nog niet helemaal goed want mijn naald brak :shock: )

zorg dat je meerdere naalden hebt, een platbektang, zwarte naaidraad, en een schaar en je hebt het in een half uurtje klaar.

ik moet het nog een keer overdoen omdat mijn naald brak, maar de nieuwe hoes zit erop en kan hem altijd later nog verder dichtnaaien.

hey

heb het inmiddels al gevonden (google)

gewoon draaien en trekken.

lullige is dat die hoes er niet oppast als de knop er niet afgaat. ik dacht dat het gewoon geschroeft zou zitten maar zit verlijmt schijnbaar.

Lapje leer van 1m2, een naaimachine, een tie-wrapje, een nietjes-apparaat / tacker en een paar uurtjes werk als je het voor het eerst doet... Meer heb je niet nodig :)

Hoe de knop vast zit weet ik niet, maar je hoeft 'm naar mijn weten niet los te maken als je de hoes wilt vernieuwen. Bij de Vec B zit hij, net als bij veel auto's, onder de kraag vast met een tie-wrap.

Ik sta zelf op het punt om dit ook uit te voeren... Alleen nog even wat leer van zolder halen :P

Plaats eens een linkje hoe de knop te vervangen ?

Ik wil namelijk het standaard spul vervangen voor een mooi CNC gefreesd aluminium schakelpookje.

En kan dit zomaar....ivm de ring die je omhoog moet trekken voor zijn achteruit ....

nou ik krijg die knop niet eens los :(

draaien trekken, dat kreng zit muurvast,

om de nieuwe hoes erom te doen moet de knop wel los, het gat aan de boven kant is te klein om hem los te krijgen.

ik vond uiteindelijk een bericht op opelforum daarover, zie link onder

had ook vanmiddag een filmpje gezien, maar die vent op het filmpje had hem wel heel snel los, en de mijne zit muurvast :(

viewtopic.php?f=6&t=118707

Lapje leer van 1m2, een naaimachine, een tie-wrapje, een nietjes-apparaat / tacker en een paar uurtjes werk als je het voor het eerst doet... Meer heb je niet nodig

Hoe de knop vast zit weet ik niet, maar je hoeft 'm naar mijn weten niet los te maken als je de hoes wilt vernieuwen. Bij de Vec B zit hij, net als bij veel auto's, onder de kraag vast met een tie-wrap.

Ik sta zelf op het punt om dit ook uit te voeren... Alleen nog even wat leer van zolder halen

hoe moet ik die nieuwe hoes er dan opzetten zonder die knop er af te halen,

enige manier hoe dat kan is als ik het gat groter maak en later dichtnaai.

maar dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn?

Ik heb nooit problemen gehad met een (originele) pookhoes over de schakelknop heen te trekken...

Vind dat wel vreemd..

willem

Ligt er maar net aan wat voor leer er gebruikt is... Sommige soorten kunstleer kan je 'stretchen' om ze goed door een bocht of in een hoek te trekken... Daarna is het enkel een beetje samentrekken met een tie-wrapje en je bent klaar...

Een beetje hetzelfde idee als de "bivak-muts" die motorrijders en duikers vaak op hebben...

@Willem

aan de kant waar de tyrapp zit zat totaal geen rek niks in, hij kon onmogelijk over die knop heen.

omdat ik de knop zelf niet loskreeg heb ik het zomaar opgelost

zou idd zeggen dat het zo gemaakt word dat je het zonder problemen kunt monteren, maar valt toch tegen

mischien zit er wel verschil tussen de pookhoezen, dat weet ik verder ook niet,

het was een kant en klare pookhoes, dus geen doe het zelf lapje leer :P

verder perfecte pasvorm.

Okeej, toevallig een Vectra-B met R rechtsachter van na 08-1999 (B2)??

De knop is groter van de Modellen met kabelschakelen..

Willem

hmm ik heb ook geen originele. maar past zonder problemen over de knop. die hoes die ik heb is zelfs van betere kwaliteit dan origineel.

Terug
Naar boven