• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

knopjes op het stuur

OTCC

Lid
Beste Leden,

Vorige week heb ik een Corsa D gekocht. Alles is er perfect aan maar waar dient deze knop ervoor?

want die werkt helemaal niet. Helemaal aan de linker kant die je omhoog kan duwen. ( net als het volume knop ) iemand nog tips of weet iemand hoe je die aanzet?

a61_480.jpg

Mvg,

CConrol werkt anders. dat doe ik het voorste stuk van het richting wijzer te draaien.

weet er iemand hoe je die knop aanzet?

Als er cruse control inzitten kan je de ingestelde snelheid ermee verhogen (omhoog duwen) en verlagen (omlaag duwen). Stapjes van één a twee seconden voor ongeveer 2 kilometer snelheid.

Je kunt hem ook vasthouden en meerdere kilometers versnellen of vertragen.

Ik heb zelf ook zo'n Corsa aangeschaft 5 maanden geleden

Vroeg me idd ook al af waar deze voor zijn, scroll knopje werkt bij mij ook niet maar ik ben er achter gekomen waar ze voor zijn

Ik heb laatst in een Astra H gereden en daar zaten precies dezelfde knopjes op het stuur maar hier zat geen navigatie in

Met het scroll knopje kon je in dit geval de gegevens opvragen van de boardcomputer zoals verbruik, aantal gereden km's enz.

Ik heb dus het idee dat dit scroll knopje wel een functie heeft in Corsa's zonder navigatie

Dit scroll knopje bouwen ze standaard in het stuur voor elk model, om het universeel te houden

CC stel je bij die generatie nog in op je verligtingpookje? Met die scrollwieltjes loop je door je BC of navigatie/radio spul

Dat is het scroll knopje voor de bc en navigatie.

Maar dit werkt allen icm Cd70 of dvd90 radio dan bedien je met die knop de board computer en de navigatie.

Heb je een andere radio dan is het een loos knopje.

En bedien je de bc met de ruitenwisser stengel

En komt de info van de bc op het schermpje tussen de klokken.

Verhogen van de cc snelheid die je met de richting aanwijzer stengel. Het knopje omhoog draaien verhoog je de snelheid naar beneden draaien verlaag je de snelheid.

Terug
Naar boven