• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koel vin

hallo allemaal

het mooie weer is weer aangebroken dus de koel vin draait weer op volle toeren , nu was het altijd zo dat deze nog ff doordraaide na dat de motor was gestopt , nu doet ie dat nog steeds maar zo lang dat ie mijn accu leeg trekt

iemand een idee wat dit zou kunnen zijn

Mvg Cat

is vaak de sensor in je radiateur

je kan de stekker ook los trekken als de moter afgekoelt is

dan trekt hij je accu ook niet leeg

idd bij mij ook een relet die bleef hangen 1 klap op t relet en hij zou op moeten houden met coolen als dat jou probleem is

Hallo

Dan zal ik dat ook gaan proberen want had de stekker van de sensor in de radiator ook los getrokken maar de vin bleef draaien????.

Welk relais is dat want staan niks in het klepje welke waar voor is.

Mvg Cat

Als het relais niet blijft hangen,gaat ie uit zodra je contact uit is!!!

Het is geen VW, die draaidt net zolang door totdat de thermoschakelaar een voldoende lage temperatuur meet!Direct geschakeld over de accu.

Weet niet hoe het bij een 20i werkt maar de v6 draait door begint zelf wel te draaien nadat de motor is afgezet.

origineel gepost door robbyrood

Als het relais niet blijft hangen,gaat ie uit zodra je contact uit is!!!

Het is geen VW, die draaidt net zolang door totdat de thermoschakelaar een voldoende lage temperatuur meet!Direct geschakeld over de accu.

Jupzz bij de V6en van opel ook.

Mijne draait ook vorlijk door als deze aangestuurd word door de termoschakelaar.

hierbij draait ook gelijk de hulpwaterpomp (elektropomp)

zodat de nakoeling voledig in werking is.

als hier iets blijft hangen blijft ie draaien tot de accu leeg is.

Willem

De turbo motoren hebben dit zelfde systeem :)

Echter heeft mijn Fan 2 snelheden (ivm airco?) en bij het nablazen als de motor uit is gebruikt hij altijd de "langzame stand"

Ik weet niet of jij dat ook hebt, en draait hij dan ook "langzaam" anders zit er in de aansturing wellicht ook iets niet helemaal ok.

Klopt het ook dat dan de vin van de airco ook draait tegelijk met de koel vin ?? want ze draaien namelijk vrolijk allebei.

ps waar kan ik die thermo schakelaar vinden ?

Groet Cat

jupzzzz klopt ook

thermoschakelaar / ook wel thermocontact genaamd

deze zit als je voor je Calibra staat links in de verticale zijde van de radiateur.

soort DIKKE bout met een stekker erop

Willem

Willem

Deze had ik er af afgehaald maar klopt zeker wel dat dan de vin door draait hoop ik want dat deed ie dus.

Gr Cat

heb hier een zelfde geval...

wel een paar jaar later... maargoed.. kwam het via google. tegen dit.

kan enkel de hulp waterpomp niet vinden.. wtf

Terug
Naar boven