Beste opel-experts. Ik heb een paar maanden geleden een Corsa B 1700TD gekocht in Portugal omdat we willen gaan emigreren. Op de terugweg naar nederland merkte ik dat de temperatuur heel erg schommelde en dat ie bijna in het rood liep als ik bergopwaarts ging. Ook bij snelheden boven 120 km/u liep de temperatuur op. In Nederland is de V-snaar vervangen en later de koppakking (en nog wat andere dingen die niets met het koelsysteem te maken hebben). De waterpomp is nagekeken, die ziet er goed uit, de temperatuursensor is eveneens vervangen.
De radiator geeft water, dus stroomt wél door.
Maar nu wordt de motor nog steeds te heet, zojuist gooide ie koelvloeistof uit het expansievat omdat het stond te koken. Ik merk dat de ventilator nu niet meer aanslaat.
3 vraagjes:
1. Kan het zijn dat de radiateur verstopt zit en weliswaar water doorlaat maar niet voldoende?
2. En kan je motor heet worden onder het rijden als de ventilator het niet doet? (Die zal ik sowieso even nakijken, maar volgens mij kan dat onder het rijden geen probleem geven, denk ik...).
3. De koelvloeistof ziet er wazig uit, beetje waterig en bruinig. Kan het hier aan liggen?
Bij het vervangen van de koppakking is de kop gereinigd en nagekeken, die ziet er verder goed uit.
Kunnen jullie mij helpen?
De radiator geeft water, dus stroomt wél door.
Maar nu wordt de motor nog steeds te heet, zojuist gooide ie koelvloeistof uit het expansievat omdat het stond te koken. Ik merk dat de ventilator nu niet meer aanslaat.
3 vraagjes:
1. Kan het zijn dat de radiateur verstopt zit en weliswaar water doorlaat maar niet voldoende?
2. En kan je motor heet worden onder het rijden als de ventilator het niet doet? (Die zal ik sowieso even nakijken, maar volgens mij kan dat onder het rijden geen probleem geven, denk ik...).
3. De koelvloeistof ziet er wazig uit, beetje waterig en bruinig. Kan het hier aan liggen?
Bij het vervangen van de koppakking is de kop gereinigd en nagekeken, die ziet er verder goed uit.
Kunnen jullie mij helpen?