• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koelproblemen zafira opc a zlet20

djplan

Post weinig
ik heb problemen met de koel systeem van de zafira a opc

1 of ander manier raakt heletijd de koelvloeistof leeg?

auto blijft wel gewoon goed koelen maar de koelvloeistof raakt behoorlijk snel leeg was laatst naar almere en heb 2 keer 1L moeten bijvullen.

wat zou de probleem ervan kunnen zijn

vervangen onderdelen laatst

-thermostaat

-koppakkingen (complete set)

-alle filters

-plus nog een aluminium leiding die bij de blok zelf ziet die je recht voor je neus ziet als je de motorkap open gooit

-wat extra is vervangen is distributie riem set plus die draai dingentjes erbij dus gehele set met riemen en tandwielen dingen

behoorlijk wat kosten gemaakt maar 1 of ander manier raakt toch die vloeistof op en zie je wel spatten op de accu wat eruit een beetje is gespoten als die warm was tijdens rijden iemand nog iedee ? wat er aan de hand zou kunnen zijn

Als je koppakking goed vervangen is en dus niet zou lekken. Blijft enkel over lekken bij de waterpomp, slangen, of radiateur.

Als je het niet ziet. kijk dan eens aan de bijrijderskant onder de bekleding van de bodem van de auto.

Als je koppakking goed vervangen is en dus niet zou lekken. Blijft enkel over lekken bij de waterpomp, slangen, of radiateur.

Als je het niet ziet. kijk dan eens aan de bijrijderskant onder de bekleding van de bodem van de auto.

Spatten op de accu, check je tankje even en de slangen die er naar toe lopen. Draai de auto eens goed warm en ga dan eens kijken onder de kap.

Wellicht zie je meer. Denk je wel om je ogen met de hete koelvloeistof!?

Spatten op de accu, check je tankje even en de slangen die er naar toe lopen. Draai de auto eens goed warm en ga dan eens kijken onder de kap.

Wellicht zie je meer. Denk je wel om je ogen met de hete koelvloeistof!?

anders het systeem op druk laten zetten, en dan is het probleem vaak snel gevonden als ergens een slang lekt.

anders het systeem op druk laten zetten, en dan is het probleem vaak snel gevonden als ergens een slang lekt.

ik heb tijdje terug zon zelfde iets gehad, toen lag er een kachelslang over me schakelmechanisme heen, waardoor die slang stuk ging.

ik heb tijdje terug zon zelfde iets gehad, toen lag er een kachelslang over me schakelmechanisme heen, waardoor die slang stuk ging.

Had ik vorige maand ook met mijn astra coupe turbo .

Het was het koelvloeistofbakje de nippel (hoe het ook noemt) waar de dunne slang op komt was gescheurd .

Kijk eens of die niet los zit of als je deze kan verdraaien , komt er water uit dan is de kans groot dat uw bakje stuk is .

Had ik vorige maand ook met mijn astra coupe turbo .

Het was het koelvloeistofbakje de nippel (hoe het ook noemt) waar de dunne slang op komt was gescheurd .

Kijk eens of die niet los zit of als je deze kan verdraaien , komt er water uit dan is de kans groot dat uw bakje stuk is .

Oké is goed ik ga er even naar kijken en ben benieuwd wat ik tegen kom ik maak anders ook nog wel een filmpje wat er allemaal gebeurd

Beddankt voor Julie reacties

Oké is goed ik ga er even naar kijken en ben benieuwd wat ik tegen kom ik maak anders ook nog wel een filmpje wat er allemaal gebeurd

Beddankt voor Julie reacties

Hmm ok gehad,

Bij mij waren het 2 punten.

Radiateur die aan de zijkant lekte, en Externe Waterpomp die ook nog eens druppelde.

Controleer deze eens, het zijn allebei bekende kwalen.

Hmm ok gehad,

Radiateur die aan de zijkant lekte, en Externe Waterpomp die ook nog eens druppelde.

@XpLoD wrote:Hmm ok gehad,

die radiateurs zijn een ramp, met die platic mondstukken.

ben blij dat ik de mijnes heb vervangen voor een high preformence

@XpLoD wrote:Hmm ok gehad,

die radiateurs zijn een ramp, met die platic mondstukken.

ben blij dat ik de mijnes heb vervangen voor een high preformence

Ik heb naar gekeken en zie nergens een lek de slangen zijn wel behoorlijk warm naar de koelvloeistof bak toe en die naar motor gaat ook maar dat hoor wel zo neem ik aan alleen zou het mischien aan de koelvloeistof bak kunne ligge?

Dat er miscchien de druk niet aan kan of dat de dop niet goed afsluit?

Ik heb naar gekeken en zie nergens een lek de slangen zijn wel behoorlijk warm naar de koelvloeistof bak toe en die naar motor gaat ook maar dat hoor wel zo neem ik aan alleen zou het mischien aan de koelvloeistof bak kunne ligge?

Dat er miscchien de druk niet aan kan of dat de dop niet goed afsluit?

Terug
Naar boven