• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelsysteem perikelen...

Ks2pp.jpg

:thumb

Het enigste wat bij mij een probleem zou zijn is die bovenste waterslang.

Ik heb namelijk een XE en een radiateur van een NE, die is langer waardoor die slang niet uitkomt.

Want daar zit nu een aangepaste astra 1.4 slang op.

Voor de rest een zeer mooi set, alleen ik had voor rode of blauwe slangen gegaan, maar dat is puur persoonlijk.

Ik hou wel een beetje van felle kleuren die eruit springen.

Op deze foto's kan je goed die bovenste waterslang zien, al moet ik hier alleen nog me veerpootbrug monteren, die moet ik nog ff blauw spuiten, en er moet nog een rood Kadett L-etje op met blauwe letters

213.jpg

215.jpg

Is gewoon de slang van de NE, hebben ze standaard in het pakket hoor... Ook een SFI vervanger vergt eventueel een andere slang daar, maar bij mij is de onderzijde (uitgang van stappenmotor) al anders, dus paste die slang omgekeerd als gegoten. Dit had ik met de oude slangen natuurlijk al ontdekt, anders had ik daar ook wel een andere voor ontworpen.

Tja, felle kleuren, ik wou eerst blauw, tot ik zag hoe dat er na een paar maanden uit ziet, je houdt het toch niet mooi, of je moet elke avond onder je motorkap liggen poetsen en dat doe ik niet... Vind zwart wel prima, valt mooi weg tegen de achtergrond...

:thumb

Het enigste wat bij mij een probleem zou zijn is die bovenste waterslang.

Ik heb namelijk een XE en een radiateur van een NE, die is langer waardoor die slang niet uitkomt.

Want daar zit nu een aangepaste astra 1.4 slang op.

Voor de rest een zeer mooi set, alleen ik had voor rode of blauwe slangen gegaan, maar dat is puur persoonlijk.

Ik hou wel een beetje van felle kleuren die eruit springen.

Op deze foto's kan je goed die bovenste waterslang zien, al moet ik hier alleen nog me veerpootbrug monteren, die moet ik nog ff blauw spuiten, en er moet nog een rood Kadett L-etje op met blauwe letters

213.jpg

215.jpg

dit is geen NE slang, Bij een NE wijst de aansluiting van de thermostaat de andere kant op dan bij een 16v thermostaat.

Die slangen blijven na een paar maanden toch gewoon netjes? Ik ga het ook niet iedere dag poetsen hoor, ding rijd 5000 km per jaar waarvan die er 4500 op ze klote krijg, dus.............

Maar eens in de maand ff een lap erover heen vind ik geen probleem

Is gewoon de slang van de NE, hebben ze standaard in het pakket hoor... Ook een SFI vervanger vergt eventueel een andere slang daar, maar bij mij is de onderzijde (uitgang van stappenmotor) al anders, dus paste die slang omgekeerd als gegoten. Dit had ik met de oude slangen natuurlijk al ontdekt, anders had ik daar ook wel een andere voor ontworpen.

Tja, felle kleuren, ik wou eerst blauw, tot ik zag hoe dat er na een paar maanden uit ziet, je houdt het toch niet mooi, of je moet elke avond onder je motorkap liggen poetsen en dat doe ik niet... Vind zwart wel prima, valt mooi weg tegen de achtergrond...

Hangt er van af, heb vaak zat van die slangen in kleuren gezien dat ze helemaal goor zijn. Vind zwart nogmaals ook gewoon het mooist, maar Roose kan allerlei kleurtjes leveren hoor... En die slang kunnen ze ook voor jou precies op maat maken...

dit is geen NE slang, Bij een NE wijst de aansluiting van de thermostaat de andere kant op dan bij een 16v thermostaat.

Die slangen blijven na een paar maanden toch gewoon netjes? Ik ga het ook niet iedere dag poetsen hoor, ding rijd 5000 km per jaar waarvan die er 4500 op ze klote krijg, dus.............

Maar eens in de maand ff een lap erover heen vind ik geen probleem

Terug
Naar boven