• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvin Astra G blijft draaien

hoi mensen,

Sinds gisteren blijven allebei mijn koelvinnen draaien met en zonder sleutel in contact.

Als ik accu loskoppel stoppen ze maar zodra ik accu weer aansluit gaan ze weer vol blazen :wtf

Heb nu ff als tijdelijke oplossing de zekering eruit gehaald zodat ze mn accu niet leegtrekken...

Maar temperatuur word gewoon netjes 90 graden als ik rij, wat zou dit kunne zijn??

Alvast bedankt voor de reacties :-)

Blijven de koelvinnen ook doordraaien als de motor al koud is of alleentijdens de cooldown van de motor als je contact uitstaat??

Misschien dat je koelvin schakelaar kapot is ie de koelvinnen activeert bij een bepaalde teperatuur dat deze nu constant spanning geeft

Zelfde met je koplampen neem ik aan.. Die blijven ook aan als je je contact uitzet.. Dus hier blijft spanning op staan

Hmm ja daar heb je weer gelijk in, en weet je waar die schakelaar zit van de koelvin? Of moet ik daarvoor de hele koelvin vervangen wil ik het oplossen?

Ik denk dat dit is wat je zoekt.. Maar ik weet niet of de fan compleet vervangen dient te worden als dit een unit is of alleen de schakelaar los vervangbaar is

Aangezien je het over beide koelfans hebt heb je dus airco, de Astra G met airco heeft een apart aanstuur apparaat voor de fans achter de voorbumper. Ik vermoedt dat daar iets mis mee is.

@midnight black wrote:Aangezien je het over beide koelfans hebt heb je dus airco, de Astra G met airco heeft een apart aanstuur apparaat voor de fans achter de voorbumper. Ik vermoedt dat daar iets mis mee is.

dat is ook een optie.. ik had geen weten of hij wel of geen airco had... ik ging van het basic astra g model uit

Kan idd de aansturing zijn die t laat afweten.

Ik heb er zo nog wel een paar liggen, stuur maar pmetje bij interesse :).

Laten uitlezen bij plaatselijke garage en gaf storing op temperatuursensor in mn radiateur dus tis geen duur aanstuurapparaat :-) wie weet eaar die presies zit en eventueel afbeelding ervan? Dus Chris426 heb die aansturing niet meer nodig ;-)

das de temperatuursensor ja en die heb ik er ook ff afgehaald maar hij bleef doordraaien... :wtf dus ik heb storing in n sensor die ik niet heb?? :wtf

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je juist een doorverbinding moet hebben op die sensor om de fan te laten stoppen (ken het schema zo niet) maar stuurapp. blijft verdacht omdat beide fans draaien. @bart-gsi, ik wist dat er airco op zat omdat er anders maar 1 koelfan op zit.

@midnight black wrote:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je juist een doorverbinding moet hebben op die sensor om de fan te laten stoppen (ken het schema zo niet) maar stuurapp. blijft verdacht omdat beide fans draaien. @bart-gsi, ik wist dat er airco op zat omdat er anders maar 1 koelfan op zit.

Ik niet maar ik wist ook toen niet welk model astra g de topic starter reed.. Dat kwam daarna pas naarvoren

Ik ging eerst gewoon uit van een standaard astra g.. 1.6 1.8 wat er relatief vaak inhangt

Update, nu blijven ze uit... maar ze blijven ook uit... :wtf maar als motor te warm word 90+ graden gaat wel de ventilator van de motor draaien en niet van de airco... :cry

Terug
Naar boven