• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistof Corsa B 1995

Hey man, super dat het gelukt is! Heeft de kleine goed gedaan die kleine beurt. Temperatuursensor reinigen is ook altijd een goede actie. Heb ik toen ook gedaan toen ik mijn radiateur heb vervangen.

Nou, voorlopig kun je er dus weer tegenaan. Mocht je onverhoopt ooit eens ander probleem met je Corsa hebben, gewoon hier weer even melden en dan zorgen we samen ervoor dat je snel weer mobiel bent. ;)

Weet niet wat je precies bedoelt met 3 3/4 fles koelvloeistof, maar heb je niet 1 5 liter kan gekocht dan?

En houdt er rekening mee dat je het de komende tijd even goed je peil blijft controleren.

Meestal moet je na een tijdje nog iets bijvullen!

Weet niet wat je precies bedoelt met 3 3/4 fles koelvloeistof, maar heb je niet 1 5 liter kan gekocht dan?

En houdt er rekening mee dat je het de komende tijd even goed je peil blijft controleren.

Meestal moet je na een tijdje nog iets bijvullen!

Ik heb gelukkig daar wel rekening mee gehouden. Ik heb in de auto nog 2 flessen liggen... maar omdat het peil van het koel vloeistof al snel voorbij het maximale punt ging, ben ik even gestopt met bijvullen. Dus ik hou zeker de komende tijd het niveau van het reservoir in de gaten. :D Dank je voor de waarschuwing. De opel Dealer, waar ik ook meteen twee klemmetjes voor de zonnekleppen en een haakje voor de hoedeplank touwtje had gekocht, had mij vertelde dat er zo'n 4 a 5 liter in gaat. Dus meteen maar even 5 liter gehaald... jammer genoeg hadden ze geen grote fles. Dus dan maar wat kleintje. Kwa prijs verschilt het niets.

Ik heb gelukkig daar wel rekening mee gehouden. Ik heb in de auto nog 2 flessen liggen... maar omdat het peil van het koel vloeistof al snel voorbij het maximale punt ging, ben ik even gestopt met bijvullen. Dus ik hou zeker de komende tijd het niveau van het reservoir in de gaten. :D Dank je voor de waarschuwing. De opel Dealer, waar ik ook meteen twee klemmetjes voor de zonnekleppen en een haakje voor de hoedeplank touwtje had gekocht, had mij vertelde dat er zo'n 4 a 5 liter in gaat. Dus meteen maar even 5 liter gehaald... jammer genoeg hadden ze geen grote fles. Dus dan maar wat kleintje. Kwa prijs verschilt het niets.

He hallo,

Bij de meeste corsa's loopt de temperatuur toch wel heel snel op tot wel 100 graden en dit is normaal, zeker bij korte stukjes.

Net over de 100 graden moet wel de Fan inslaan en weer terug lopen naar ongeveer 90 á 95 graden.

De koelvloeistof kleur is afhankelijk van het type koelvloeistof wat je gebruikt.

De beste voor opel blokjes vanaf ongeveer 1995 is de originele rode koelvloeistof die ze bij opel verkopen.

Waarom? De meeste universele koelvloeistoffen tasten in de loop der jaren het motorblok toch meer aan dan de rode koelvloeistof van Opel.(ervaring...)

Tis natuurlijk wel zo dat als de koelvloeistof er erg smerig uitziet dat je hem wel moet vervangen.

Wat betreft het ontluchten, dit gaat vanzelf bij het warmlopen van de motor. Let wel af en toe even kijken of het peil nog op orde is.

mvgr stefanovitch

He hallo,

Bij de meeste corsa's loopt de temperatuur toch wel heel snel op tot wel 100 graden en dit is normaal, zeker bij korte stukjes.

Net over de 100 graden moet wel de Fan inslaan en weer terug lopen naar ongeveer 90 á 95 graden.

De koelvloeistof kleur is afhankelijk van het type koelvloeistof wat je gebruikt.

De beste voor opel blokjes vanaf ongeveer 1995 is de originele rode koelvloeistof die ze bij opel verkopen.

Waarom? De meeste universele koelvloeistoffen tasten in de loop der jaren het motorblok toch meer aan dan de rode koelvloeistof van Opel.(ervaring...)

Tis natuurlijk wel zo dat als de koelvloeistof er erg smerig uitziet dat je hem wel moet vervangen.

Wat betreft het ontluchten, dit gaat vanzelf bij het warmlopen van de motor. Let wel af en toe even kijken of het peil nog op orde is.

mvgr stefanovitch

Opel koelsysteem ontluchten:

Ik lees kachelvin in hoogste stand, maar dat moet je juist niet doen, koel je de motor teveel mee af.

als volgt.

> Systeem na leeg geweest / gehaald:

- kachelknop op warm (alleen nodig bij airco modellen)

- netjes met verse vloeistof vullen

- dop eraf laten

- motor laten draaien, en koelmiddel peil in de gaten houden, en bijvullen wanneer nodig (gewoon met draaiende motor)

- laten draaien tot de koelvin aanslaat. (ondertussen wel de temperatuur af en toe in de gaten houden)

- Doppie erop.

- Klaar

Als je de akchelmotor vol laat draaien heb je kans dat je de koelvin nooit aan het draaien krijgt, ivm de kachelmotor nu de motor afkoelt, dus die gewoon op 0

Willem

Opel koelsysteem ontluchten:

Ik lees kachelvin in hoogste stand, maar dat moet je juist niet doen, koel je de motor teveel mee af.

als volgt.

> Systeem na leeg geweest / gehaald:

- kachelknop op warm (alleen nodig bij airco modellen)

- netjes met verse vloeistof vullen

- dop eraf laten

- motor laten draaien, en koelmiddel peil in de gaten houden, en bijvullen wanneer nodig (gewoon met draaiende motor)

- laten draaien tot de koelvin aanslaat. (ondertussen wel de temperatuur af en toe in de gaten houden)

- Doppie erop.

- Klaar

Als je de akchelmotor vol laat draaien heb je kans dat je de koelvin nooit aan het draaien krijgt, ivm de kachelmotor nu de motor afkoelt, dus die gewoon op 0

Willem

Negen van de tien keer de achteruitrijschakelaar op de bak kapot.

Deze is te vervangen aan de buitenzijde van de bak net onder de hevel van de koppeling.

mvgr stefanovitch

Negen van de tien keer de achteruitrijschakelaar op de bak kapot.

Deze is te vervangen aan de buitenzijde van de bak net onder de hevel van de koppeling.

mvgr stefanovitch

Inderaad schakelaar achteruit rij verlichting kapot.

Deze zit in de versnellingsbak gedraait, is een soort bout met stekker erop, zit aan de radiateurzijde onder de koppelingshevel.

Willem

Inderaad schakelaar achteruit rij verlichting kapot.

Deze zit in de versnellingsbak gedraait, is een soort bout met stekker erop, zit aan de radiateurzijde onder de koppelingshevel.

Willem

Heb Rode in al mijn Opels.

Werkt prima, gebruik geen antivires, deze beschermt tot -26 lijkt mij prima zat voor hier.

Willem

Heb Rode in al mijn Opels.

Werkt prima, gebruik geen antivires, deze beschermt tot -26 lijkt mij prima zat voor hier.

Willem

Terug
Naar boven