• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistof en vocht in auto asta g station.

Ik moet elke keer mijn koelvloeistof bijvullen, en tevens is mijn auto vochtig aan de pasagierskant ,hoe kan dit??;)

Is dit de kachelradiateur of toch de airco o.i.d en heeft het één met het ander te maken???:argue

De kachelradiateur verklaart beide gevallen ;)

Daar kan idd je koelvloeistof naar binnen komen als deze lek is

airco kan dit niet zijn. Tis de kachelradiateur die lekt.

Kan je ook voelen aan je matje dat het een beetje vet is. Dan weet je het zeker. Tevens stinkt het ook een beetje.

kwa prijs denk dat het wel mee valt.

kwa reparatie is het een pain-in-the-ass.

Volgens mij moet voor dat rot ding je halve dashboard er uit.

Bij een Astra G is het 9 van de 10 keer het verbindingsstukje tussen de waterpijpjes en de kachelradiateur.

Onder druk zetten en kijken waar hij precies lekt! dat verbindingsstukje kost maar 10% van wat een kachelradiateur kost! dus ik zal het eerst wel zeker willen weten als ik jouw was...

airco kan het niet zijn, omdat dit een anders, gesloten, circuit is. Deze vloeistof zou in principe dus niet in je auto kunnen komen.

origineel gepost door Astra_DLS

airco kan het niet zijn, omdat dit een anders, gesloten, circuit is. Deze vloeistof zou in principe dus niet in je auto kunnen komen.

Dat klopt dat is gas...

Maar van je airco verdamper druipt wel vocht en dat loopt via een slang weg onder de auto, als die slang verstopt zit loopt dat water in de voetenruimte.

Maar waarschijnlijk is het gewoon de aansluiting tussen de kachelradiateur en de buisjes door het schutbord die lekt.

Hoi HermanH,

Het is het verbindingstukje... Heb nog een kachelradiateur met verbindingsstuk liggen voor 40,- euro geen geld lijkt me, ik hoor het wel.

Gr,

Steven

Heb idd ook een keer het interieurfilter vervangen en het klepje niet goed dichtgedaan.

Op een warme dag kwam het water gewoon op de voeten van de bijrijder terecht!

Dus houd er rekening mee als je het filter vervangt, klepje goed dicht en alle klemmetjes *#*$ erop.

Terug
Naar boven