• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistof leeg temperatuur op 100graden??

kenny_whitlau

Post weinig
heren,

Een vriend van mij belde mij gisteravond op dat hij met pech lags de snelweg stond. Hij heeft een Astra Station 1999 2.0 diesel ( Type motor weet ik niet ) .

Zijn temperatuur was naar 100graden gestegen. Koelvloeistof was leeg. Omdat het donker was kon ik niet goed zien of er een slangetje gesprongen was. Kan het ook dat zijn koppakking kapot is. Zoja hoe kan ik dat het beste zien. Of waar kan het nog meer aan liggen

alvast bedankt!!!

kan vanalles zijn

als de kopakking kapot is hoef je niets te zien aan de buitenkant hoor

Koppakking kan op veel manieren doorslaan, van de meeste zie je aan de buitenkant niks.

Controleer eerst eens op lekkage.

laat desnoods het koelsysteem onder druk zetten.

Waterpomp is vaak de boosdoener.

Willem

Terug
Naar boven