• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistof lekt heel langzaam weg

waterpomp kan je zien of er koelmiddel langs het blok is gestroomd.dat laat kalk sporen achter.

water pomp is op zich wel te doen maar dan moet je wel het lucht filterhuis weg halen.

ik vervang hem ook bij de beurt 18feb.

heb jij al eens je koel slangetjes vervangen van je egr koeler ?

die heb ik al eens lek gehad.

succes

gr

stefan

En als het de waterpomp is kun je dat dan zien als deze lekt? en zo ja, waaraan dan?

En is het makkelijk te vervangen?

Ik ga morgen eens kijken of er wat te vinden is, vind het wel veel wat hij verliest.

En hoe check ik de dop?

Ja die slangetjes heb ik al vervangen heb ik toen in een topic al vermeld.

Waar zit de waterpomp precies? en de thermostaat? evt. foto.

En heb je de dop al geprobeerd stefan? of al iets gevonden?

waterpomp kan je zien of er koelmiddel langs het blok is gestroomd.dat laat kalk sporen achter.

water pomp is op zich wel te doen maar dan moet je wel het lucht filterhuis weg halen.

ik vervang hem ook bij de beurt 18feb.

heb jij al eens je koel slangetjes vervangen van je egr koeler ?

die heb ik al eens lek gehad.

succes

gr

stefan

de Thermostaat zit onder je gasklephuis.

termo.jpg

En daar zit je waterpomp.

listing_image_27032_600_450_0_1_0_90_92005.jpg

Ja die slangetjes heb ik al vervangen heb ik toen in een topic al vermeld.

Waar zit de waterpomp precies? en de thermostaat? evt. foto.

En heb je de dop al geprobeerd stefan? of al iets gevonden?

Hoezo lekt die van jou bij de waterpomp ?

Er komt nog wel wat bij kijken om de waterpomp te vervangen.

is niet zomaar effe.

en je moet ook weer wat nieuwe koelvloeistof erbij doen.

Ik moet nog gaan onderzoeken of dat ie bij de waterpomp lekt, helaas geen tijd gehad vandaag.

Maar dat bijvullen iedere keer ook niet handig.

en snap niet dat het systeem vacuum blijft, met de dop er af draaien sist het ook als ie koud is.

als een systeem lek is dan zou er toch geen vacuum zijn?

En ik hoor ook onder de kap wat gierend geluid bij de v-snaar vermoed ik, dus denk dat de waterpomp toch slecht word.

Ben benieuwd of ik dat zelf vervangen kan, zonder al teveel te hoeven slopen.

Want bij de dealer zal dat wel weer zat kosten.

Hoezo lekt die van jou bij de waterpomp ?

Er komt nog wel wat bij kijken om de waterpomp te vervangen.

is niet zomaar effe.

en je moet ook weer wat nieuwe koelvloeistof erbij doen.

Ook Astra 1.7 DTH uit 2005 met het zelfde probleem.

Gebeurt voornamelijk bij koud weer temperatuur onder nul (vandaag kreeg ik weer de melding peil te laag en het vriest al weer de hele week). Lijkt mij meer een probleem dat te maken heeft met uitzetten en krimpen in combinatie met verouderde/slechte slangen. Zal de boel weer eens nalopen voorige vorstperiode had ik ook een kleine lek gevonden op een koppeling.

km stand 165000

[rquote=1857303&tid=139524&author=sniel]Ook Astra 1.7 DTH uit 2005 met het zelfde probleem.

Gebeurt voornamelijk bij koud weer temperatuur onder nul (vandaag kreeg ik weer de melding peil te laag en het vriest al weer de hele week). Lijkt mij meer een probleem dat te maken heeft met uitzetten en krimpen in combinatie met verouderde/slechte slangen. Zal de boel weer eens nalopen voorige vorstperiode had ik ook een kleine lek gevonden op een koppeling.

km stand 165000 [/rquote]

Bij mij idd precies hetzelfde. Bij mij lekt de koppeling die naar je dashboard gaat. de onderste van de 2. Je ziet het er gewoon uitdruppelen.

Nog steeds niet naar de garage geweest. Hij deed het de laatste week weer aardig (waarschijnlijk dus door het wat warmere weer) en ben in dat opzicht een beetje lui:angel

Ik moet nog gaan onderzoeken of dat ie bij de waterpomp lekt, helaas geen tijd gehad vandaag.

Maar dat bijvullen iedere keer ook niet handig.

en snap niet dat het systeem vacuum blijft, met de dop er af draaien sist het ook als ie koud is.

als een systeem lek is dan zou er toch geen vacuum zijn?

En ik hoor ook onder de kap wat gierend geluid bij de v-snaar vermoed ik, dus denk dat de waterpomp toch slecht word.

Ben benieuwd of ik dat zelf vervangen kan, zonder al teveel te hoeven slopen.

Want bij de dealer zal dat wel weer zat kosten.

Ook Astra 1.7 DTH uit 2005 met het zelfde probleem.

km stand 165000

[rquote=1857303&tid=139524&author=sniel]Ook Astra 1.7 DTH uit 2005 met het zelfde probleem.

km stand 165000 [/rquote]

Bij mij idd precies hetzelfde. Bij mij lekt de koppeling die naar je dashboard gaat. de onderste van de 2. Je ziet het er gewoon uitdruppelen.

Nog steeds niet naar de garage geweest. Hij deed het de laatste week weer aardig (waarschijnlijk dus door het wat warmere weer) en ben in dat opzicht een beetje lui:angel

OPGELOST !

Bij mij was het de waterpomp

Hij gooide het koelmiddel in de binnenkant van de poelie.

km stand 191.000

Terug
Naar boven