• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistof sensor

M.G

Lid
Wie weet hoe een koelvloeistof peil sensor werkt want hij komt niet in contact met de koelvloeistof ?

Als ie niet in contact komt met je vloeistof dan heb je geen vloeistof erinzitten, leeg dus.

Hele bakje moet eruit.

Zit door de want heen van het bakje.

Zal wel stuk zijn die sensor, is een bekent probleem.

De mijne geeft ook af en toe een melding en bakje is op peil.

Of het is het potje zelf wat het probleem geeft. Hierin zit een flotter als deze niet goed werkt geeft hij melding koelvloeistof.

Mijn lampje op het dashboard moet uitgaan nadat de motor is gestart. Echter blijft deze branden. Heb net bijgevuld. Wat kan het zijn. Begreep uit de boekjes dat het ook airco kan zijn?

Wie kent het probleem of weet wat er aan de hand is.

Thanks.

Heb deze gisteren laten vervangen. Gaf in mijn zafira b elke keer in display aan dat niveau te laag was. Niveau moet net boven de rand van het deksel zitten. Is dit zo, dan is de sensor waarschijnlijk defect. Bakje eruit, links zit een klemmetje . Aan de onderkant zijn dan de sensor. Vloeistof hoeft er niet uit. Deze vervangen en tot nu toe nog niet weer gehad. Viel bij mij onder garantie, heb de auto net een maand. Weet dus niet wat een sensor kost.

Zijn nu wil2 weken verder, nog steeds geen indicatie vloeistof. Lag dus aan de sensor. Gewoon vervangen.

Ook bij mijn Zafira bleef die melding komen op de display.

Gisteren laten vervangen onder garantie.

Monteur was een half uurtje bezig geweest.

mzzl

Kees

Terug
Naar boven