• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistof weg?

koelvloeistof weg?

Hallo forummer's,

Ik ben Edwin en ik heb me al voorgesteld in de desbetreffende gedeelte.

Na 13 jaar lease auto's te hebben gereden,heb ik een opel corsa 1995 1.4i gls(c1.4nz)aangeschaft.

Nu is het volgende aan de hand:bij een warme motor is er geen koelvloeistof meer in het expansievat?maak ik de dop los,dan komt het weer terug(is dit normaal?).

Als het weg is dan loopt de motor belabbert.

hopende op goede berichten.

Grtz,

Edje :afro

Ja heb ik net gedaan.heb alleen het idee dat het peil steeds minder wordt(onder niveau).als ik het systeem wil ontluchten(motor aan en dop eraf,totdat er geen luchtbellen zijn)dan kookt ie zowat over het reservoir heen.is er iets aan de koppakking of thermostaat?

Grtz,

Edje

systeem is zelf ontluchtend, dop kan je eraf laten tot max 80graden, daarna gaat het komen omdat de dop eraf is.

willem

Nee dat is niet normaal.

Dat duid op lucht in het systeem, maar ik kan zo via het internet niet zien wat de oorzaak is.

ik had dat ook en als ik s ochtends koud wegreed hoorde ik uit me kachel borrelen geluid op toerental van de moter bij mij was koppaking lek schijnt kwaal te zijn

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe

laat maar eens eerste een half uurtje met draaiende motor laten staan zonder dop op vat.

Dan laten afkoelen en peil controlleren.

Gr jack

Dan kookt hij zeker weten over :vertag

Bij koude motor iets boven peil zetten, Dop erop draaien, motor warm laten draaien, intussen houd je de koelvloeistof in de gaten.

Willem

Update: koppakking en een rubberen slang(ingang kachel,hier zat net een klein scheurtje onder de klem)kapot.:swear

Dit + d-riem,waterpomp,thermostaat en kleppen(deze begonnen wel heel hard te tikken)vervangen.

Nu rijd ie weer als nieuw:D

iedereen nogmaals bedankt voor de reacties:jerry

Terug
Naar boven