• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistof x20xev

2slow

Post vaak
Afgelopen weekend kwam mijn vrouw tot ontdeking dat er een lampje brande tijdens het rijden. Zoals een gemiddelde vrouw zal zijn. Gewoon door rijden met die handel.

Later op de avond even melden dat er ook nog een lampje brande die niet uit ging.... ''ik'' welke dan? ''mn vrouw'' ja een oranje, links onderin. met karteltjes ofzo. Dus maar eens wezen kijken. Motor starten en wachten. Alles dooft. Uit, nog een keer starten, wederom alles dooft. Dus handleiding mee, welke dan?? ''mn vrouw'' ja die! ''ik'' Oooooow die is niet zo belangrijk.... slechts het koelvloeistof lampje... Kijken onder de kap, ja hoor reservoir nagenoeg leeg.

Nu de vraag:

Lopen er koel kanalen door het kleppendeksel heen? Of lopen ze tot en met de cilinderkop?

Want mn kleppendeksel pakking zweet enigsinds. Dus daar zou dan een lek kunnen zijn.

geen koelkanalen in klepdeksel

lopen tot in de kop..

wss lekke koelslang of waterpomp (is de waterpomp vervangen bij de distri??)

willem

Gisteravond koelvloeistof bijgevuld. Met de hand tijdje gas gegeven (wel rustig natuurlijk he) Maar kon bij de slangen op het eerste oog nog niet iets ontdekken.

Waterpomp is met distributie niet vervangen. Dit is wel 3 jaar geleden. pomp was toen goed (ja ik weet het, resultaten uit het verleden...).

Gisteravoind nog een stuk gereden. En vanochtend nog geen duidelijk niveau daling.

houd het in de gaten, en Waterpomp niet vervangen, OEI dat is een Verdachte, en een verkeerde bezuiniging geweest..

Willem

Het niveau ga ik zeker in de gaten houden. Verkeerde bezuiniging, misschien wel. De constatering toe de tijd was dat hij goed was. Ja dan ga je niet vervangen. Maar ik ken de klachten van waterpomp met vervangen van distiributie.

Terug
Naar boven