• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koelvloeistof?

Opelalphen

Post weinig
Beste opel vrienden,

Ik zag vandaag op me boordcomputer (koelvloeistof bijvullen). Toen ik wou kijken wat voor kleur het was kwam ik er weinig wijs uit. Ik zag op de rand van de dop groen zitten en toen ik er wat uit zoog met een spuit zag het er een beetje geel/groen uit. Wat is het beste qua kleur om bij te vullen of maakt dat totaal niks uit?

Alvast bedankt

Thomas

ja er zit verschil in. Weet zo uit mijn hoofd niet welk.

Der zijn verschillende specificaties die betrekking hebben op de diverse metalen gebruikt in een motorblok.

Gr Jack

geel groen is de zeg maar algemene voor de wat ouder wagens en doe rose is een long life en meer geschikt voor lichtmetaal dus de moderne motoren ..

ik zou de boel weg laten lopen bij de action 6-7 flesjes van een liter merk CAREX ophalen €1,69 per liter de rose long life kan je voorlopig weer voort. en laat je niet mislijden het spul is gewoon goed en voldoet aan de gestelde normen.

ook de olie die men momenteel verkoopt is van G4 en G5 normen voorzien ,en het is echt niet zo de olie is niet harstikke duur dus het zal wel troep zijn.Voor zijn prijs een goede olie ik gebruik hem in al mijn beuntjes en ik heb er geen enkel probleem mee, zeker de vol syntheet is een heel goede gebruik hem in al mijn en de Opels om me heen en dat zijn er meer als 10 dus ik vind het best .

ik meen dat er 7 liter of zo in de v6 systemen gaan ..

origineel gepost door Famempeters

geel groen is de zeg maar algemene voor de wat ouder wagens en doe rose is een long life en meer geschikt voor lichtmetaal dus de moderne motoren ..

ik zou de boel weg laten lopen bij de action 6-7 flesjes van een liter merk CAREX ophalen €1,69 per liter de rose long life kan je voorlopig weer voort. en laat je niet mislijden het spul is gewoon goed en voldoet aan de gestelde normen.

ook de olie die men momenteel verkoopt is van G4 en G5 normen voorzien ,en het is echt niet zo de olie is niet harstikke duur dus het zal wel troep zijn.Voor zijn prijs een goede olie ik gebruik hem in al mijn beuntjes en ik heb er geen enkel probleem mee, zeker de vol syntheet is een heel goede gebruik hem in al mijn en de Opels om me heen en dat zijn er meer als 10 dus ik vind het best .

ik meen dat er 7 liter of zo in de v6 systemen gaan ..

(ruim 10 liter)

maar dit is om te :cry

Terug
Naar boven